• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99050100374
  • خبرنگار : 50214

هفته‌ی ازدواج یزد مجازی برگزار می‌شود

هفته‌ی ازدواج یزد مجازی برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اعلام برنامه‌های هفته ازدواج در این استان، گفت: با توجه به شرایط موجود، برنامه‌های هفته ازدواج در قالب فضای مجازی طراحی و تدوین شده است.

«مسعود شریعتی» ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه‌های هفته ازدواج را با استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی طراحی شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به منظور هم افزایی دستگاهها در اجرای فعالیتهای هفته ازدواج ، راه‌اندازی پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران با همکاری مجمع خیرین ازدواج ، برگزاری جشنواره فروش ویژه هفته ازدواج (تخفیف و خرید اقساطی) با همکاری شبکه فعالین ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج به صورت رایگان در سراسر استان، ارائه ۲۰۰ نفر ساعت مشاوره رایگان از طریق مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و مراکز مشاوره فعال از جمله برنامه های هفته ازدواج در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد:  اعلان فراخوان جشنواره ملی نمایش خیابانی «چتر زندگی»، رونمایی از تولیدات فرهنگی و رسانه ای مرتبط (انیمیشن آموزشی مهارتهای زندگی)، توزیع کتاب رایگان با موضوع ازدواج، برگزاری نشست‌های تخصصی با مشاوران و صاحب‌نظران حوزه ازدواج، تولید برنامه نمایشی آموزشی و بررسی و تحلیل آن توسط مشاورین و متخصصین، برگزاری نشست با خیرین ازدواج استان، فرهنگ‌سازی در زمینه جذب کمک‌های خیری، ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، آداب و رسوم ازدواج، مهریه پایین، جهیزیه ساده و فرزندآوری از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته ازدواج خواهد بود. 

شریعتی هفته ازدواج را فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان دانست و گفت: اگر فرهنگ ازدواج اسلامی در جامعه رواج بیشتری پیدا کند قطعاً بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله افزایش آمار طلاق حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین راهکاربرای تسهیل ازدواج جوانان آگاه‌سازی خانواده‌ها وفرهنگ‌سازی در زمینه حذف تشریفات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه است که سعی شده تا با بهترین استفاده از ظرفیت بزرگ فضای مجازی بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان گام برداریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، شریعتی در پایان ابراز امیدواری کرد که الگو گرفتن جوانان از سیره و زندگی معصومین به ویژه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار در جامعه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha