• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99043123150

معاون ابتدایی آموزش و پرورش یزد:

سند تحول بنیادین نقشه استقلال ایران در تعلیم و تربیت است

سند تحول بنیادین نقشه استقلال ایران در تعلیم و تربیت است

ایسنا/یزد معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در این استان را اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و گفت: با تصویب این سند به عنوان نقشه راه، حوزه فرهنگی، تعلیم و تربیت ایران دارای استقلال شد.

«سعیده  بهادرزاده» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که به ریاست استاندار برگزار شد،‌ اظهار کرد: طبق فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسالت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول است و لازمه اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن تا رسیدن به اهداف تعیین شده است.

وی تربیت تمام ساحتی را مهمترین مأموریت آموزش و پرورش دانست و افزود: طبق راهکارهای سند تحول بنیادین، رشد متوازن و متعادل و توجه به همه ساحت‌های تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش و پرورش استان گفت: با تصویب سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه موثر در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایران دارای استقلال در حوزه فرهنگی و تعلیم و تربیت شد.

بهادرزاده در ادامه سند تحول بنیادین را دارای هشت هدف کلان، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار اجرایی دانست و تصریح کرد: این اهداف در قالب برنامه‌های اجرایی شش زیر نظام متجلی شدند.

این مسئول با بیان این‌که برنامه عملیاتی امسال وزارت آموزش و پرورش در راستای برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه تدوین شده است، بیان کرد: امسال دومین برنامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر زیر نظام های سند و با تاکید بر ویژگی‌هایی نظیر نو بودن، تحول پذیر، تحقق پذیر و فراگیر بودن تهیه و تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه امسال ۲۵ بسته تحول نیز تدوین شده که این بسته‌ها منبعث از راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه زیرنظام‌های شش گانه است و قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول آفرین را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد، بهادرزاده با بیان این‌ که برنامه های تعیین شده برای سال جاری زمینه ساز تربیت تمام ساحتی است و تحقق این بسته‌ها وظیفه مشترک تمامی حوزه‌ها و سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش است، گفت: مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان یزد اجرای دقیق برنامه های سال تحصیلی ۹۹  با همکاری و همراهی همه دستگاه‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha