• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99040907013
  • خبرنگار : 30054

شما به آب حیات نیاز دارید!

شما به آب حیات نیاز دارید!

شما در روز چند دقیقه مطالعه می‌کنید؟ در هفته یا ماه و سال چگونه؟ بی‌تعارف باید گفت که بیشتر ما در برابر این سوال سربه‌زیر هستیم و چندان پاسخی برای گفتن نداریم؛ اما اگر از آن‌سوی داستان به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که همه ما به‌نوعی دوست داریم تا کتاب بخوانیم و از این خوانش لذت ببریم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتاب وب، دلایل مختلفی چون نبود وقت و گرانی کتاب و سختی دسترسی و ... باعث شده که در روزگار امروز کمتر سراغ کتاب و کتاب‌خوانی برویم. گرچه به وجود آمدن کتاب‌های الکترونیکی و صوتی کمی‌ توانسته وضعیت حوزه کتاب را بهبود ببخشد اما گرفتن کتاب در دست و ورق زدن آن حسی دیگر دارد که می‌تواند خود باعث جذب خواننده شود.

بنابراین ما در حوزه کتاب امروزه با دو مشکل عمده روبه‌رو هستیم. اولین و مهم‌ترین مشکل در این حوزه مسئله اقتصادی و مادی می‌باشد. وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به سمتی رفته است که سبد ضروریات آن‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و موارد بسیاری چون تفریح و علم و ... از آن حذف می‌شود. در این وضعیت این‌چنینی به نظر فردی که درگیر تأمین غذای شبانه‌روز خود است دیگر توان فکر کردن خرید یک کتاب را نخواهد داشت.

مشکل دوم دسترسی راحت به کتاب می‌باشد. این مشکل در شهرهای کوچک‌تر بیشتر نمود دارد. اصولاً شهرهای کوچک تنها دارای فروشگاه‌های لوازم‌تحریر می‌باشد و کتاب‌هایی به‌جز کتاب‌های کمک‌درسی برای فروش ندارند. در شهرهای بزرگ نیز تجمع کتاب‌فروشی‌های بزرگ و مطرح در نقاط خاصی از شهر است که رفتن و رسیدن به آنجا یعنی تحمل ترافیک و هوای آلوده شهری است که البته در کنار این موارد، این دسترسی‌ها هزینه‌های خاص خودش را دارد. این دو مشکل باعث شده که سال‌ها صنعت نشر ایران با مشکلات جدی و عدیده روبه‌رو شود.

کتاب وب، یک فروشگاه اینترنتی جامع

ناشرها برای فرار از ورشکستگی و ترغیب مردم برای خرید کتاب دو راه‌حل را انتخاب کردند. اول این‌که سعی کردند روی خط سیر علاقه مردم حرکت کنند. این اتفاق در ابتدا جذاب و مفید بود اما رفته‌رفته با تغییر جهت علاقه مردم به رمان‌هایی مانند رمان‌های فارسی 98 و دوست داشتن داستان‌های نه‌چندان مفید ناشرها را مجبور به نشر برخی از این رمان‌ها کرد که درنهایت تبعات بدی به همراه داشت.

راه‌حل دوم ناشران این بود که از دنیای اینترنت و تکنولوژی کمک بگیرند. ازاین‌رو سعی کردند کتاب‌ها را به فرم الکترونیکی و صوتی دربیاورند و به‌جز این هر ناشر به شکل اختصاصی سعی کرد برای خود فروشگاه اینترنتی مجزا داشته باشد؛ اما این فروشگاه‌ها نیز به سبب وابسته بودن و تبلیغاتی که تنها برای کتاب‌های خود داشت، نتوانست محبوبیت خوبی در بین مردم و خریداران پیدا کنند. البته نداشتن امکانات جانبی خاصی نیز مزید بر این علت شد تا راه‌حل‌های ناشران به بن‌بستی عجیب بخورد.

کتاب وب باهدف کمک به صنعت نشر و فرهنگ جامعه و با داشتن دیدی بی‌طرفانه نسبت به تمام نشرها و کتاب‌ها توانست اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند. نکته حائز اهمیت در این فروشگاه این است که خوانندگان کتاب و کسانی که مشتاق کتاب هستند می‌توانند نظرات و تجربیات خود را درباره کتاب‌ها به اشتراک بگذارند و این تجربیات بزرگ‌ترین سرمایه کتاب وب محسوب می‌شود؛ زیرا دیگران می‌توانند بر اساس آن‌ها کتاب موردعلاقه خود را پیدا کنند و از خرید خود راضی باشند؛ اما این تمام اتفاقاتی نیست که در کتاب وب می‌افتد.

تخفیف بیشتر و ارسال رایگان

همان‌طور که در بالا گفته شد، یکی از مشکلات اصلی امروز مسئله معیشت و مسائل مادی است؛ بنابراین اگر فروشنده‌ای به‌واقع دلش برای فرهنگ و صنعت نشر بسوزد سعی می‌کند سود کمتری از فروش کتاب‌ها داشته باشد تا بتواند جمعیت بیشتری را پوشش دهد. این کاری است که کتاب وب انجام می‌دهد. بیشتر کتاب‌ها و سایر محصولات مانند بازی‌های فکری از تخفیف‌های خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این کتاب وب امکان ارسال رایگان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بار مالی کمتری به آن‌ها تحمیل شود. تمام این موارد نشان می‌دهد چه برای خرید بازی فکری یا حتی خرید اسباب ‌بازی نیز می‌توان از این سایت فروشگاهی استفاده کرد.

درنهایت می‌توان گفت که کتاب وب با ایجاد یک فضای جامع چه در عرصه کتاب و چه در عرصه محصولات فکری و اسباب‌بازی توانسته سهم خوبی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد؛ اما فارغ از این مسائل امکان خرید کتاب با تخفیف ما را بیشتر به شعار این سایت ما آب حیات می‌فروشیم جذب می‌کند. آب مایعی حیاتی است که به سبب نیاز بالای ما به آن قیمت نسبتاً ارزان‌تری دارد. کتاب وب به‌خوبی دانسته است که نیاز ما به کتاب درست به‌اندازه نیاز ما به آب است، ازاین‌رو از امکاناتی چون تخفیف‌ها و ارسال رایگان استفاده کرده است تاکسی از این نیازها جا نماند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha