به گزارش ایسنا، مژگان افشار کرمانی، مدیر عامل این شرکت دانشبنیان افزود: در این سامانه پیشرفته از لحظهای که تماس با شماره خدماتی ۱۱۵ برقرار میشود تا رسیدن امدادگران بر بالین بیمار و رساندن آن به بیمارستان کلیه فرآیندها از طریق این سامانه کنترل میشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مراکز اورژانس در کشور از این محصول دانشبنیان بهرهمند شدهاند، اظهار کرد: واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵ نخستین بخش مرکز پاسخگویی اورژانس است که مددجو ارتباط خود را مستقیم و بدون واسطه با این بخش از طریق شماره خدماتی ۱۱۵ آغاز میکند. علت تماس در این واحد ارزیابی میشود و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس این درخواست به واحد اعزام و راهبری عملیات به صورت سیستمی ابلاغ میشود.
کرمانی استفاده از فرمهای تشخیص و مشاوره بالینی سیستمی بر اساس استانداردهای بینالمللی و سرویس کشف موقعیت جغرافیایی فرد تماس گیرنده بر روی نقشههای مبتنی بر GIS را از قابلیتهای سیستمی این سامانه نام برد و یادآور شد: این قابلیتها موجب شده امکان پاسخگویی به شهروندان در حداقل زمان ممکن فراهم شود.
مجری طرح با اشاره به ماموریتهای واحد اعزام و راهبری آمبولانس، توضیح داد: این واحد وظیفه ارسال مناسبترین کد عملیاتی از نظر نوع و فاصله به محل را بر عهده دارد و تا اتمام فوریت با سیستم و ریز سیستمهای طراحی شده در اختیار، به صورت لحظهای و برخط بر روند ارائه خدمات نظارت میکند. اطلاعات امداد خواه (آدرس، موقعیت و شکایت اصلی) به صورت سیستمی به گوشی هوشمند نزدیکترین کد عملیاتی ارسال و اعزام انجام میشود. هدایت پزشکی عملیات واحد بعدی است که مناسبترین مشاوره درمانی با توجه به وضعیت و شرح حال بیمار را ارائه میدهد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، افشار کرمانی همچنین بیان کرد: واحد پذیرش بخش بعدی است که مناسبترین مرکز درمانی را برای اعزام بیمار یا مصدوم تعیین و تحویل مصدوم را به واحد درمانی تسهیل میکند. واحدهای کنترل کیفیت، آمار و داشبوردهای مدیریتی از بخشهای دیگر این سامانه است که در قالب یک سیستم یکپارچه بصورت کاملا سیستمی و تخصصی به شهروندان خدمات فوریتی پزشکی را ارائه میکند.
انتهای پیام
نظرات