• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99031307831
  • خبرنگار : 71605

انتقاد ضمنی رئیس اجرایی هنگ‌کنگ از "استانداردهای دوگانه" آمریکا

انتقاد ضمنی رئیس اجرایی هنگ‌کنگ از "استانداردهای دوگانه" آمریکا

رئیس اجرایی دولت‌شهر هنگ‌کنگ با اشاره به اعتراضات علیه خشونت پلیس در آمریکا، دولت‌های خارجی را به دلیل واکنش آن‌ها به برنامه پکن برای اعمال قوانین امنیت ملی بر هنگ‌کنگ، به داشتن "استانداردهای دوگانه" متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کری لام در اولین حضور خود در انظار عمومی بعد از آنکه دولت ترامپ اعلام کرد در تلافی پیشنهاد پکن امتیازات ویژه هنگ‌کنگ را لغو می‌ کند، هشدار داد اقدامات دولت‌ها که علیه هنگ‌کنگ انجام می‌شود، به منافع خود آن‌ها آسیب می‌رساند.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: آن‌ها نگرانی بسیاری برای امنیت ملی خودشان دارند اما به امنیت ملی ما از دریچه متفاوتی نگاه می‌کنند.

لام افزود: شاهد این هستیم که دولت‌های محلی در آمریکا با شورش‌ها چطور برخورد می‌کنند؛ در حالی که همان‌ها زمانی که شورش‌های مشابهی در هنگ‌کنگ اتفاق افتاد، برخورد دیگری داشتند.

ماه گذشته زمانی که مقامات هنگ‌کنگ از اعتراضات گسترده و خشونت‌آمیز طرفداران دموکراسی در هنگ‌کنگ- که این دولت‌شهر را دچار بزرگ‌ترین بحران دهه‌های اخیر خود کرده است- به تنگ آمدند، برنامه خود برای معرفی قوانینی برای مقابله با جدایی، براندازی، تروریسم و دخالت خارجی را به اجرا گذاشتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی با بیان اینکه هنگ‌کنگ دیگر- به اندازه‌ای که زمان جدایی از قلمروی بریتانیا به آن وعده شد- دارای خودمختاری نسبت به پکن نیست، گفت: در قانون آمریکا دیگر با هنگ‌کنگ رفتار متمایزی نسبت به قلمروی اصلی چین نخواهد شد.

مقامات هنگ‌کنگ و پکن بارها تأکید کرده‌اند حقوق و آزادی‌های هنگ‌کنگ حفظ خواهد شد؛ اظهاراتی که امروز نیز از سوی لام تکرار شد؛ او اظهار کرد که "نگرانی‌های عمومی" درباره قانون پکن قابل فهم است، به ویژه آنکه پیش‌نویس قانون هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha