خبرنگار: سارا سبزی، الهه حمیدیکیا / تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ
ویدئو / جزئیات تکاندهنده از خودروسازها به روایت تحقیق و تفحص مجلس
در آخرین هفته کاری مجلس دهم یکی از مهمترین تحقیق و تفحصها درباره علل ناکارآمدی شرکتهای خودروساز داخلی در صحن علنی قرائت شد. محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس دهم و رئیس هیات تحقیق و تفحص از شرکتهای خودروساز بود. در این گفتوگو درباره نقش شرکتهای تودرتو و شبکهای در خودروسازیها و ساختار مدیریتی غلط، تلاش عدهای برای ماندنِ دائمی در بدنه مدیریت خودروسازیها صحبت میکنیم.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
تو این مملکت وقتی میخوای یک آب معدنی بخری روش قیمت گذاشتن بعد اگه یک قرون گرون تر بدن میتونی به 20 جا شکایت کنی.. حالا خودرو که یک محصول مصرفیه چرا نباید تو بنگاهها قیمت داشته باشه که جلوی این دلال بازی ها گرفته بشه.
تو که دلال نیستی و از دلال بازی بدت میاد. میری تو بنگاه و یه بی ام و میخری نو پنجا تومن و میای بیرون دم بنگاه یکی بهت میگه صد میدی؟ تو میبینی که دلال نیسی و از دلال بازی هم بدت میاد ای بابا هم خیر میکنه و خیرات! پس میدی! سه تا کوچه اوطرف همی بی ام شده سی صدو پنجا.
بخور بخوره هر کی داره میخوره؟؟؟!!!!
اینو که به سر مردم میاوردن و همه هم میدونن حالا اگه میتونین جلوشو بگیرین که هم خدا خوشش بیاد وهم بندهٔ خدا.
و البته نظر من به نظر احمدی نژاد نزدیکتر است
درود سوال مهم اینجاست که فساد های اینچنینی و به این روشنی چرا در لحظه آخر مجلس شفاف سازی میشه .. بعد تقریبا دو سال تعلل ؟
چون بنا نیست حل بشه، استخون لای زخم که میدونی چیه، همینطوری باید مردم مشغول باشن تا مزاحم نباشن.
احسنت به مدیریت ایسنا و تهیه کنندگان گزارش ویدئویی که جرات و جسارت باز پخش مختصر و مفید کار ارزشمند هیات محترم تحقیق و تفحص مجلس را داشته اند!!! دستتان درد نکند!!! و اما ناسپاسی است اگر از تمام اعضا هیات و کارشناسان دست اندر کار، بخاطر دقت نظر بی نظیرشان ،خلوص و شجاعت شان در کشف و طبقه بندی مشکلات زیر بنایی این صنعت ،تشکر ،قدردانی و سپاسگزاری ننماییم!!! در مورد صدها گزارش تحقیق و تفحص صورت گرفته در ادوار مختلف مجلس نمیتوانم قضاوت صحیح داشته باشم ،اما درمورد چند گزارش تهیه شده در باره این صنعت، ادعا میکنم، تنها گزارش بی غل و غش و فارغ از بده بستانهای سیاسی _ اقتصادی و نان قرض دادنهای مذموم ، اما متعارف ، میباشد که میتواند ، اگر بگذارند، سر منشا تحولی زیربنایی را در این صنعت پایه گذاری کند. و نکته آخر به رییس و اعضای محترم شورای رقابت توصیه مشفقانه میکنم که بررسی جدی این گزارش را در دستور کار قرار داده و در حوزه هایی که مرتبط با شرح وظایف ایشان است ورود کنند. مانند برنامه ریزی، برای اصلاح و سالم سازی ساختار مالکیت پیچیده و تو در توی خودروسازان ( که در زمان ، و بدستور آقای مشایی، دست راست آقای احمدی نژاد پایه گذاری ، شروع ، و ادامه یافته!! )، حتی اگر به تصویب قانون جدیدی ، یا مصوبه هیات وزیران نیاز باشد. این کار ، جزو وظیفه اولیه شورای رقابت بود ه و هست که متاسفانه هیچگاه مورد عنایت قرار نگرفته بود. و در عوض ، دنبال فرمول قیمت نوشتن برای یک ساختار غلط و ناسالم بوده اند. شاید به این دلیل که جرات مخالفت با آقای احمدی نژاد و دست راستشان آقای مشایی را نداشتند!
درود بر خبرنگاران محترم تا کنون تحقیق و تفحص های مجلس کارنامه خوبی نداشته این حرفها ضمانت اجرایی میخواهد و مطالبات مردم این است که صنعت خودرو سازی کشور اصلاح شود صادق بشیری
نظرات