• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98122720796

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به چهارشنبه‌سوری:

 با خودروهایی که بی‌جهت تردد داشته باشند، برخورد می‌کنیم

 با خودروهایی که بی‌جهت تردد داشته باشند، برخورد می‌کنیم

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی مشهد درخصوص چهارشنبه‌سوری گفت: با افرادی که هنجارشکنی کنند برخورد می‌شود. همچنین خودروهایی که تردد بی‌جهت داشته‌باشند، توقیف خواهند شد.

سرهنگ عباس صارمی‌ ساداتی شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی اشاره صدا و سیمای خراسان رضوی در خصوص مخاطرات چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: وظیفه پلیس حفظ نظم، امنیت و آرامش در تمام برهه‌ها در طول سال مخصوصا ایام و مناسبت‌ها است تا با مشارکت مردم در کنار سایر دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه در سنوات گذشته همکاری بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفته و ما کمترین حوادث را درچند سال گذشته شاهد بوده‌ایم مردم رعایت و به هشدارهای پلیس و آتش‌نشانی توجه کردند و با کمترین حوادث مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی مشهد در رابطه با مشکلات ناشی از تداخل ویروس کرونا و چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: به واسطه آسیب و خطراتی که چهارشنبه آخر سال برای مردم مخصوصا طیف جوانان و سلامت جامعه دارد، اولویت اول پلیس شناسایی و برخورد با تهیه‌کنندگان و مراکز ساخت و تولید به صورت زیرزمینی است که بخش عمده‌ای از آن‌ها توسط پلیس شناسایی شده و همکاران اطلاعات و پلیس مشهد با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد جدی با آن‌ها را خواهند داشت.

سرهنگ صارمی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد طبیعتا ارائه هشدارها و توصیه‌ها به خانواده‌ها و تهیه بروشور و توزیع آن در میان مردم است و تاکید می‌کنم که مردم به این توصیه‌ها توجه کنند. تاکنون برخورد، شناسایی و یا دستگیری افراد که در این راستا فعالیت می‌کردند را داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: الان مدتی است که تمامی مسئولان و مردم اهتمام جدی را در بحث پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا که در سطح جامعه نگرانی جدی را برای مردم ایجاد کرده، دارند و طبیعتا پلیس نیز در کنار مردم در بحث برخورد با احتکار و موضوعاتی که با آرامش و سلامت مردم سروکار دارد در کنار مسئولان به خصوص وزارت بهداشت و علوم پزشکی است.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر تمام تمرکز کادر درمان بر پیشگیری و درمان بیماری کروناست و طبیعتا باید اجازه دهید که آرامش خاطر به مردم و تیم درمان بازگردد و تمرکز تیم پزشکی به جای حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، بر روی بیماری کرونا باشد. تاکید دانشگاه علوم پزشکی ماندن در خانه به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کروناست که انشاالله مردم رعایت کنند.

 صارمی در خصوص اقدامات  اجرایی برای مقابله با خسارات ناشی از چهارشنبه آخرسال در محله صادقیه و امیریه،  گفت: مطالبه آحاد مردم در این شرایط، فضای آرام توام با امنیت و آرامش است و مطالبه ما از مردم همراهی و همکاری با پلیس و رعایت توصیه‌هاست. ماموریت ذاتی پلیس تحقق امنیت جامعه است و در این راستا افرادی وجود دارند که ممکن است به توصیه‌ها عمل نکنند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و جلساتی با سازمان‌ها نیز برگزار شده. همچنین امروز جلسه ویژه‌ای با حضور سردار تقوی برگزار و به صوت ویژه به این موضوع پرداخته شده است. بر این اساس مشهد به چهار قرارگاه و 22 بلوک تقسیم شده و نقاطی در تمامی مناطق پیش‌بینی شده و با استفاده از تمام طرفیت پلیس اعم از پلیس مشهد، همکاران در استان، پلیس راهور و پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد در خدمت مردم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی مشهد بین کرد: افرادی که هنجارشکنی کنند و یا خودروهایی که تردد بی‌جهت داشته‌باشند، توقیف خواهند شد و با افراد هنجارشکن نیزبرخورد می‌شود. همچنین تیم پزشکی نیز حضور دارد و در صورت مشاهده فرد مشکوک به کرونا ۱۴ روز قرنطینه را اعمال خواهند کرد.

 صارمی در رابطه با سوالی مبنی بر عدم بی‌توجهی به تماس‌های مردمی با شماره ۱۱۰، گفت: اکثر کشفیات ما  بر مبنای اطلاعات مردمی و تماس با شماره ۱۱۰ است. نیروهای ما در چهارشنبه آخر سال در تمام نقاط حضور دارند و در صورت وجود مشکل در کمترین زمان در خدمت مردم خواهند بود.

وی در رابطه با روش‌های مقابله با نمایشگاه‌داران ماشین با وجود اعلام تعطیلی، خاطرنشان کرد: اصناف خود دارای اتحادیه و بازرس‌های اتحادیه هستند، اما بازرس اماکن در بازدیدها حضور دارد و در صورت مشکل به محل مراجعه خواهد کرد، تلاش ما این است که مشکل ابتدا در سطح اتحادیه حل شود. در خصوص نمایشگاه‌داران ماشین اعلام شد در روز می‌توانند نیم ساعت در محل کار خود حضور داشته باشند که امیدواریم کسبه از این موضوع سوءاستفاده نکنند.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: تاکید داریم که خانواده‌ها تردد فرزندان خود را کنترل کنند و در صورت اطلاع از نگهداری مواد محترقه سریعا به ما اعلام کنند و همکاران ما ۲۴ ساعته پذیرای تماس‌های مردم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha