طرح کاریکاتور کرونا در کردستان، این امیدواری را در اذهان به وجود آورده که ویروس کرونا با وجود بیمناکی که دارد در صورت رعایت بهداشت توسط شهروندان در تیررس است.
بهزاد تارا، تندیس میدان آزادی سنندج را در حال نشان کردن ویروس کرونا در متن این طرح قرارداده و در حالی که این تندیس ماسک بر دهان و بینی گذاشته و شرایط بهداشتی کامل را رعایت کرده است با قلماسنگ ویروس خطرناک کووید 19 را دقیق نشانه رفته است.
او در این طرح با انتخاب دقیق رنگ خطرناک بودن ویروس و نیز فضای زندگی شهروندان کردستانی را بازتاب داده است. این طرح امروز منتشر و مورد اقبال شهروندان کردستانی قرار گرفت.
از آنجا که هنرهای تجسمی میتوانند در بحرانهای اجتماعی موثر باشند، حضور آنها در مسائل و بحرانهای اجتماعی بهتر و مفیدتر میتواند پیامها را به مردم انتقال داده و سبب تقویت روحیه در آنها شود و از سوی دیگر بیانگر مسئولیتپذیری هنرمندان در مقابل مسائل اجتماعی جامعه است.
بهزاد تارا متولد١٣٤١ سنندج و از سال ١٣٥٧زیر نظر آقای هادی ضیاء الدینی نقاشی را شروع کرد. او سال ١٣٨٦ عضو انجمن نقاشان ایران شد.
تارا در رشته طراحی و نقاشی چندین دیپلم افتخار و جوایز در مسابقات مناطق کشور کسب کرده و دو بار در فینال نمایشگاه دو سالانه نقاشان معاصر ایران شرکت کردهاست. تصویر سازی دیوان شعرای کُرد ازجمله نالی، محوی، بیسارانی، ولیدیوانه، شامی کرماشانی، ماموستا مولوی کُرد، وکتابهای زنان نامدار کُرد از جمله آثار اوست.
کتاب «چند چهره» ازجمله کتاب چاپ شده از آثار اوست که به همت انتشارات دانشگاه کردستان منتشر شده است. او با رسانهها همکاری تنگاتنگی دارد و آثار او در دهه 80 شمسی در رسانههای محلی منتشر میشد.
انتهای پیام
نظرات