• پنجشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98122217137
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل بهزیستی استان:

مالکان ساختمان مهدهای کودک از تعطیلی های اخیر متضرر نمی شوند

مالکان ساختمان مهدهای کودک از تعطیلی های اخیر متضرر نمی شوند

ایسنا/ایلام مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت: بر اساس بخشنامه ارسالی از دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی و مطابق با تبصره ۱ ماده قرارداد مرتبط با مهدهای کودک هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می شود و این مساله بر اساس قرارداد بین مهدها و والدین منعقد شده است.

زهرا همتی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده وارائه خدمت کرده باشد براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفند ماه بلامانع خواهد بود.

وی گفت : بر اساس این بخشنامه وقوانین مربوطه، با توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت(تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد(مهدکودک و اولیا) میتوانند وفق ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه مطابق بند۲ ماده۸ قرارداد، والـدین میتوانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماههای آتی اقدام کنند، گفت: در این زمینه والدین باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام و همچنین ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماههای قبلی خواهند بود.

وی با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلیهای اعلام شده اخیر از خانواده های کودکان مهدها خواست در صورت توانایی مالی در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و حمایت از مهدهای کودک اقـدام  لازم انجام دهند.

همتی یاد آورد شد: به منظور حمایت از مهدهای کودک و جبران خسارتهای این مراکز نیز رایزنی با سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

۱۱ هزار کودک ایلامی در ۳۲۰ مهد کودک نگهداری می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha