• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98122015131
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله ممدوحی:

شرح صدر و روشنگری‌های شجاعانه حضرت زینب(س)، زمینه‌ساز امتداد قیام عاشوراست

شرح صدر و روشنگری‌های شجاعانه حضرت زینب(س)، زمینه‌ساز امتداد قیام عاشوراست

ایسنا/قم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بینش علوی، شکیبایی، شرح صدر و روشنگری‌های شجاعانه حضرت زینب(س)، زمینه‌ساز امتداد قیام عاشورا و بقای اسلام شد.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با ایسنا با گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب(س) عنوان کرد: ایشان زنی پاک‌دامن دارای زبانی گویا و مبلغ اسلام و شخصیتی بسیار با ارزش در تاریخ اسلام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت زینب(س) به شیواترین بیان و با شجاعتی بی‌نظیر نهضت عاشورا را ترویج و تبیین کرد.
وی تصریح کرد: بینش علوی، شکیبایی، شرح صدر و روشنگری‌های شجاعانه حضرت زینب(س)، زمینه‌ساز امتداد قیام عاشورا و بقای اسلام شد.
آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد: ایشان در صحنه کربلا، مشقات فراوان و مصیبت‌های متعددی را متحمل شد و در آن بحران، خدا را از یاد نبرد و با خطبه‌های آتشین خود، ابن زیاد و یزیدیان را رسوا کرد.
وی بیان کرد: تربیت دینی و اسلامی مقابله با دشمن، اختصاص به مردان ندارد و حضرت زینب(س) در آن کارزار ثابت کرد که زنان نیز رسالتی مهم برای حفظ دین دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: این بانوی گرامی، همه عزیزان خود را در حادثه کربلا از دست داد اما عظمت این مصیبت‌ها هیچ گاه او را از رسیدن به اهداف‌اش در صیانت از دین، ناامید نکرد.
وی گفت: حضرت زینب(س) در مسیر دین، از خودگذشتگی فراوانی از خود نشان داد تا جامعه با فرهنگ حسینی انس بگیرد و به ارزش‌های اخلاقی و دینی و انسانی برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) پایبند باشد.
آیت‌الله ممدوحی تصریح کرد: همچنین یکی از ابعاد مهم شخصیتی ایشان که گاهی از تبیین آن غفلت می‌شود بعد علمی است، ایشان بانویی فاضله و خردمند و مفسر قرآن کریم بودند و به عنوان افتخار عالم اسلام، الگوی ارزشمندی برای زنان و دختران است.
وی عنوان کرد: ما به عنوان محبان اهل بیت(ع) و معصومین(س) باید به مطالعه دقیق زندگی و منش و رفتار این بزرگان و به احیای ارزش‌هایی که آنان در زندگی پایبند بوده‌اند بپردازیم تا بتوانیم جامعه دینی را به سمت و سوی رستگاری و صفات نیک سوق دهیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha