• پنجشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98081609410

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با فعالان فرهنگی:

فرهنگ صلح و سازش باید گسترش یابد

فرهنگ صلح و سازش باید گسترش یابد

ایسنا/خراسان رضوی با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی گفت: در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شاهد وجود مباحث بسیار خوبی مانند صلح و سازش هستیم و در این زمینه بزرگان، خانواده‌ها و ریش‌سفیدان می‌توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش ایفا کنند و فعالان فرهنگی نیز باید به دنبال بسط و گسترش این فرهنگ با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای باشند.

غلامعلی صادقی در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی در مجتمع قضایی ولایت مشهد، با اشاره به سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در دوره اخیر گفت: در این سیاست‌ها به منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، خواست عمومی، تکالیف و وظایف قانونی قوه قضائیه و اسناد بالادستی به صورت توأمان و با آینده‌نگری مناسبی توجه شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح برخی از این اقدامات گفت: مبارزه با هرگونه تبعیض و فساد به‌عنوان یک راهبرد اصلی در دوران تحول قضایی مورد تأکید و توجه مسئولان عالی دستگاه قضایی و زیرمجموعه قرار گرفته و در این زمینه می‌توان به برگزاری دادگاه‌های ویژه مبارزه با اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور، به‌عنوان یک حرکت انقلابی اشاره کرد که ضمناً امید زیادی را نیز در سطح مختلف جامعه به وجود آورد.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به این فضای به‌وجود آمده همه باید به این روند امیدآفرین کمک کنند و ما نیز به‌عنوان خادم مردم در دستگاه قضایی، از تمامی مسئولان در استان انتظار داریم که با تمام توان در جهت خدمت به مردم و انجام وظایف و تکالیف قانونی اقدام و عمل نمایند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی نقش فعالان فرهنگی و اجتماعی را در بهبود شرایط موجود و سالم‌سازی جامعه بسیار حساس و مهم دانست و افزود: آنچه می‌تواند در شرایط کنونی به مسئولان و مدیران در جهت ارائه بهتر خدمت در عرصه‌های مختلف کمک نماید، فرهنگ‌سازی، ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی مناسب از خدمات ارائه‌شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شاهد وجود مباحث بسیار خوبی مانند صلح و سازش هستیم و در این زمینه بزرگان، خانواده‌ها و ریش‌سفیدان می‌توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش ایفا کنند و فعالان فرهنگی نیز باید به دنبال بسط و گسترش این فرهنگ با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای باشند.

بنابر اعلام روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی با اشاره به رویکردهای نوین ریاست محترم قوه قضائیه در زمینه مردمی‌شدن اقدامات و فعالیت‌ها در دستگاه قضایی افزود: در این راستا مساجد، کانون‌های فرهنگی و مراکز مرتبط‌با جوانان و نوجوانان می‌توانند نقش‌آفرینی کرده و در کنار دستگاه قضایی و در جهت خدمت‌رسانی به آحاد جامعه قرار گرفته و کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha