• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98070201415
  • خبرنگار : 71461

آیت الله مکارم شیرازی: ساخت فیلم شمس تبریزی حرام است

آیت الله مکارم شیرازی: ساخت فیلم شمس تبریزی حرام است

جمعی از طلاب از آیت‌الله مکارم شیرازی درباره فیلم شمس تبریزی پرسیده‌اند و وی پاسخ داده است؛ با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. در تماس خبرنگار ایسنا با مسئول دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی صحت این نامه را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸جمعی از طلاب به آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای نوشته و از وی درباره ساخت سریال شمس تبریزی سوال کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال گفته با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

فیلم شمس تبریزی تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. مهران برومند، تهیه کننده "مست عشق" است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی انتخاب کرده بود.

بنا بر همین گزارش، طی فهرستی عوامل اصلی فیلم که جمعی از سینماگران ایرانی و ترکیه‌ای هستند نیز معرفی شدند:جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی : فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، سرمایه گذاران: شرکت سیماریا simarya film production) و شرکت ای. ان. جی(ENG yepim medya)).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۳:۲۳

سریال .......... حلال است یا نه.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۸:۰۲

شمس اصفهانی باشه چطور می شد از 350 هزار ترک اصفهانی باشه هم طایفه آتابای را دارند و هم جعفربای و هم گوگ ترکند یا همون گوک لنگ

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۳:۴۱

مملکت ولایت فقیه آگاه دارد و قانون.نمیشود که هر کسی با نگاه و سلیقه ی خودش جلوی ساخت فیلم را بگیرد.مساله ی فیلم رستاخیز مایه ی عبرت نمیشود؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۸:۵۶

جالبه که امثال همین اقا کلاسهای درس امام خمینی رو به بهانه ترویج عرفان و فلسفه تحریم میکردند و حرام میدانستند و جالبتر اینکه ایشان دائم سنگ رهبری رو به سینه میزنه مگر نمیداند رهبری از عرفان و مولانا و شمس تمجید کرده.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۰

سند این حرف شما را هم اگر همینجا بنویسید ممنون می شوم...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۳:۴۲

همه چیز حرام است مگر اینکه خلافش ثابت شود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۵:۵۰

در مورد خوردنیها اینطوریه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۲:۲۲

البته گرونی که میشه و مردم دارن له میشن زیر هزینه ها ... برا این چیزا فوری نظر میدید ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۳:۵۰

حالا که این طور شد امیدوارم هر چه زودتر ساخته بشه و در سینما ببینم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۴:۲۱

همه چیو حرام میکنه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۲ ۰۵:۳۴

مخالفت آیت الله با صوفیه ؛به علت وجود بدعت در عقاید آنها است؛ بدعت یعنی چیزی در دین نباشد و آن را به دین نسبت بدهید! پ ن: ممکن است کسی حرف های خوب داشته باشد ولی در عقایدش بدعت هم باشد؛ به نظر شما کسی که حرف خلافی را به پیغمبر نسبت میدهد؛نباید مورد اعتراض آیت الله باشد؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۳ ۱۳:۵۷

احسن...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۴:۲۲

چه اشکال دارد ایشان در این زمینه با یکی از متفکران این حوزه مناظره ای برقرار کنند مثل مجتهد شبستری یا دکتر سروش

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۴:۴۳

فیلم کوروش کبیر چطور!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۶:۲۳

از نظر شما همه چیز حرام است استاد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۶:۵۶

ساخت سریالی در باره مولانا حرام است!! بزرگترین افتخار شعر و ادب فارسی! این همه از مثنوی مولوی میگویند و بزرگانی چون علامه جعفری در تفسیر قرآن از سخنان مولانا بهره میگیرند آنوقت حرام! آن هم شرعا فرقه ضاله؟ نکند مولانا ضد انقلاب و محارب با خدا و مفسد فیالارض هم بوده ما خبر نداشته ایم؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۰:۴۹

رحمت خدا بر آن مرد بزرگ علامه جعفری که اگر ایشان زنده بود حتما در ساخت فیلم به عوامل آن کمک میکرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۱۰

شما که نظر مرا چاپ نمی کنید ولی بگذارید بگویم با این افکار به ناکجا آباد هم نمی رسیم . بابا هنوز فیلم ساخته نشده ، معلوم نیست فیلمنامه چیه ؟ شاید اصلا نمی خواهد در رابطه با صوفیه و صوفیان صحبت کند؟ از این مرجع عالی مقام بپرسید که فیلم رستاخیر که در رابطه با امام حسین (ع) و قیام تاریخی ایشان است و توقیف شده است را کجای دلمان بگذاریم .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۱:۱۷

متاسفم متاسفم شما را به خدا بس کنید تفکر جزم قالبی را

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۱۱

اتفاقا حلال است بسازید.....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۱۴

از مرجعی مثل ایشان توقع نداشتیم که بدون تحقیق اظهار نظر کنند . ایشان نمی باست می گفت که فیلم نامه را برایشان ببرند و ایشان بخوانند احیانا اگر اشکالی داشت بر طرف کنند و فیلم و سریال ساخته شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۲۳

خوب خدا را شکر صورت مساله را پاک کردیم حل شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۲۹

فرقه ضاله صوفیه چیه ؟ به ایشان بفرمایید در این هیات ها و روضه ها و مراسم قرآن خوانی ها از فرقه ضاله صوفیه بدتر ترویج می شود. چیزی شنیدم که مو به تنم سیخ شد. می خواستم به وزارت اطلاعات خبر بدهم . وهابیون سعودی در قلب قرآن خوانی و ختم قرآن های ما کتاب های خودشان را ترویج می کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۹

پس چرا اطلاع ندادی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۳

عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۹

حاج آقا لطفا دستور بدین کتاب های مولانا را نیز توقیف کنند و اشعارش را از کتاب های درسی حذف نمایتد چون ما خیلی با این اشعار مانوس شده ایم و متاسفانه گمراه!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۲۰:۲۲

صوفی ها و ایزدیها و... بر اساس تفسیر طبری از قران عمل میکنند و کتابهایشان از روی این تفسیر نوشته شده است که به نظر برخی این فرد یهودی بوده است و قران رو با نام تورات تفسیر کرده است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۲۲:۲۵

چرا سیاستهای شما در قبال پرونده های فساد هزاران میلیارد تومانی ،اینقدر دوگانه بوده و آن عکس العملهای سنگین را نشان نمی دهید؟چرا اسلامتان برای مردم بینوا فقط روبراه است؟چرا کمی هم که شده به دور و بریها و اطرافیان خود نگاهی نمی اندازید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۲۲:۴۲

و همچنان دزدی و غارت بیت المال حلال گرانی حلال بی کاری حلال و سریال شمس حرام شرعی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۲۳:۲۳

گفتن اینجا نظر بدم نظر بنده 1 طبق قانون خدا در قران از خودتون خوراک ها و چیزهای که خودتون و هوی و هوستون میگه حلال و حروم نکنید 2 طبق اسلام و رسم دینش بسیار عالی میشه اگر بدون سانسور پخش شه ایرادات صوفی گر ی قوانینش طبق دلیل رد بشه تا مردم در مورد اینگونه داستان ها از جمله بهاییت و غیره روشن شوند 3 اسلام فکر نکنم جماعت کور بخواد که متولد شدن داخل شناسنامه بزنه مسلمان و تمام اسلام ادم روشن و اگاه میخواد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۲ ۲۳:۳۸

خیلی ممنون ما را آگاه ساختید ولی شما می توانید نگاه نکنید. من مشتاقانه منتظر دیدنش هستم.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۰:۵۹

جهل مرکب ندانم که ندانم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۳:۱۱

آقای مکارم همه مردم حلال وحرام را بهتراز طلاب وشما تشخیص میدن برسین به امورات دیگه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۳:۴۱

بابا زودتر میگفتید حاجی، من کلی از شعرهاش رو حفظ کردم. خداوندا، آلزایمرم آرزوست.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۳۹

خدا بخیر کنه زمان ما زمان آل زبیری شده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۶:۰۴

رجوع کنید به کارشناس یکی مثل شایان مصلح سعید مطلبی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۶:۰۹

حاج اقا دزدی ،اختلاس،گرانی،فقر بیکاری،مگه اینا هم حرام نیس.پس چرا ساکت نشستیدو در مورد اون فتوایی نمیدید

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۲۷

سلام ببخشید بعد ی عده میگن مراجع ساک تن و تبیین نمیکنند مسائل رو و ... منو شما چقدر خبر داریم از صورت مساله سریع مرجعیت رو به خاطر نظر محکوم میکنیم یادمان باشه حضرت حجت عج فرمودند در عصر غیبت فقها جانشینان ما اهلبیت هستند به ایشان مراجعه نمایید مواظب باشیم حق و باطل رو سلیقه ای نکنیم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۱۴:۵۸

در جواب علی آقا، من هم از این به بعد می گم در زمان غیبت آن امام عزیز ما مهندس ها جانشینان آنها بر زمینیم اینکه نشد استدلال.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۰۵

هنوز باورم نمیشه بیدار هستم و واقعا در دنیای واقعی ازین مرجع عالیقدر چنین فتوایی صادر شده است! تحریم مولانا ...!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۳۸

آيا اختلاس و مال مردم خوردن و بي عدالتي و فقر و بدبختي و بيكاري و ... نيز حرام است؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۸

متاسفم من در شهری زندگی می کنم که حتی خانم از خانواده متدین مهریه ای که یک زمان گفته کی داده کی گرفته رو اجرا می ذاره و قید محبت بچه رو می زنه و رهاش می کنه .مهریه ای که قرار بود پشتوانه زندگی باشه الان شده یکی از عوامل مهم در طلاق برای به دست آوردن معیشت. اقای مکارم شیرازی به این مشکلات نگاه کنید برای مردم مهم نیست این سریال حلال هست یا حرام .واقعیت زندگی این هست که مهریه ما رو گرفتار کرده و خانواده ها رو ویران.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۳:۵۲

سمند500هزار ارزان شده.جهت اطلاع

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۱

دوستان بزرگوار لطفا اول تحقیق کنید بعد نسبت به مراجع بزرگوار تقلید گارد بگیرید.. شمس تبریزی و مولوی هر دو به مقام بزرگ بزرگان دین ما بی ادبی کرده اند اگه مسلمان هستید باید براتون مهم باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۴۱

به نطر می رسد که ترس از شناخت عارفان بزرگ دین بیجا ست در حالیکه جهان غرق در فحشا و فساد است. مخالفان باید فکری به احوال پریشان خودشان بکنند که غرق در مسایل دنیوی هستند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۴۲

بدسلیقگی تا کی ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۵۷

جالبه بدونید که این آقا مرجع مورد تأیید و همچنین تأیید کننده جریان اصلاحات هستند قابل توجه طرفداران روحانی و خاتمی و غیره و غیره که میگفتن رئیسی بیاد دیوار میکشه توی خیابون و یه عده به روحانی رآی دادن که دیوار نکشه توی خیابون خخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۸:۲۰

تا به کی؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۸:۴۴

سلام علیکم بر مراجع عظام تقلیید بنده هم مخالفم و.نظر بنده هم نظر شماست

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۱۶

ایشان به عنوان یک مرجع تقلید نظر خودشان راگفتند ومقلدان ایشان به عنوان یک فعل حرام می توانند فیلم را نگاه نکنند. لطفا یک نگاهی هم به کتاب جلوه حق ایشان نیز بیاندازید بد نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۵

اسلام در آخرالزمان غريب ميشود يعني اين .از اينهمه دزدي واختلاس وخيانت ومشكلات مردم وفقر وبدبختي و.....چيزي گفته نميشه اما راجع به فوتبال هم نظر ميدن به اسم اسلام

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۵

فکر ساخت فیلم مولانا نیز دشمنی با مسلمانان وایران است وبا این عوامل باید برخورد بشود صوفیه ودراویش دشمن پیامبر واهل بیت وشیعیان هستند تهیه کننده این فیلم موهن حتما یواشکی سری به تل آویو زده است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۳۳

بهنظر برخی ها کلمه حرام سلاحی است کارا و قابل نفوذ در مغزها برای مواقعی که نه چیزی می دانندو نه می خواهند بدانند. وای بر ما و برداشت اقایان ازدین

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۵۰

آخ که وجودم پر از درده . کاش میتوانستم حقیقت را فریادکنم .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۰۲

همه چی حرامه کلاهبرداری، دزدی، اختلاس اینا خوبه اینا ترویج دین خداست

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۰۵

برای ما همه چیز حرومه,برای خودشون حلال,,, چه مشکلی با عرفا دارن خدا عالمه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۲۱

شخصیت مولانا را امثال علامه جعفری و استاد دینانی می شناسند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۳۸

به آیت ا... عظمی های قم باشه کلاً همه چیز حرام محسوب میشه . انسان به فغان میاد از این فتواهای عجیب

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۵

کاش بجای اینایبارم درمورددغدغه ی مررم بیکاری وگرونی بامردم همصدامیشدید

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۸ ۱۴:۳۷

این کامنت از بقیه کامنتها بهتر بود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۳:۵۲

نمیشد فیلم و بی سر و صدا بسازن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۴:۲۱

خبر کوتاه بود و زیبا...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۹:۴۴

از اینکه ایت الله یا فقیهی نظر فقهی خود را ارائه میدهد تعجب نیست. تعجب از نظرات غیر تخصصی است که همیشه و همه جا در هر موضوعی اظهار فضل می نمایند. کمی انصاف بد نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۲۰:۱۳

اگه حضرت ایت الله مکارم شیرازی چنین مطلبی را فرموده باشن حتما درسته وایشون هیچ حرفی را بدون دلیل بیان نمیکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۲۳:۲۵

رابطه ی شمس و مولانا چگونه رابطه ای بوده،سازندگان این سریال چه هدفی را دنبال میکنند،شاید اگر دقیق شویم بانظر آقای مکارم موافق شویم.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۲۱:۱۵

استاد مطهری در کتب مختلف خود از مولوی و مثنوی او به بزرگی یاد می کند و همه بزرگی او را ناشی از آشنایی وی با شمس تبریزی می داند از شمس تبریزی و دیوان شمس مولوی هم بسیار به نیکی یاد می کند (حداقل در 17 مورد در کتب خود از شمس تبریزی یاد می کند)؛ امام خمینی هم آثار شهید مطهری را بدون استثنا آموزنده دانسته اند؛ در عین حال به موارد زیر توجه فرمایید و خود حدیث مفصل، از این مجمل برخوانید: --- مگر دنیا کتابی مثل مثنوی مولوی دارد؟ کتاب حماسه حسینی، ج 1، صفحه 45 ---- چه مثل فوق العاده عالی ‏ای در این زمینه در مثنوی مولوی آمده است و واقعاً مولوی عجیب است در نشان دادن این جور مسائل روحی و معنوی. کتاب فطرت، صفحه 107 ---- مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی‏معروف به مولوی، صاحب کتاب جهانی مثنوی. از بزرگترین عرفای اسلام و از نوابغ جهان است. مثنوی او دریایی است از حکمت و معرفت و نکات دقیق معرفة الروحی و اجتماعی وعرفانی. در ردیف شعرای طراز اول ایران است. مولوی اصلًا اهل بلخ است. کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران، صفحه 568 ---- دیوان و غزلیات حافظ، غزلیات سعدی و دیوان شمس تبریزی، منظومه‏های غنایی است؛ یعنی اگرچه هدف در اینها عرفان است ولی لااقل از نظر تشبیب، زبانْ عاشقانه است، سخن از حسن و بی‏اعتنایی محبوب است، سخن از درد فراق و درازی شب فراق و کوتاهی ایام وصال است. فکر بلبل همه آن است که گل شَد یارش‏ گل در اندیشه که چون عشوه کند در کارش‏ دلربایی همه آن نیست که عاشق بکشند خواجه آن است که باشد غم خدمتکارش‏؛ کتاب حماسه حسینی، ج 1، صفحه 14

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۲۳:۱۳

اسلام و عالم حقه تشیع مرهون زحمات متصوفه و عرفان اسلامی است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۰:۵۸

درود الهی بر مفسر قرآن کریم و مرجع عالی تقلید حضرت آیت الله مکارم شیرازی.حقیقت از سوی مراجع بزرگ تقلید بیان می شود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۱:۴۶

ای کاش این بزرگوار منتصب به مردم اهل عرفان و تصوف شیراز نبودند. همه‌ی دوستان نکاتی را گفتند؛ اما یک نکته هولناک که مورد غفلت واقع شد، این بود که اگر جناب مولوی(ره) و شمس(ره) ، زنده بودند، آقای مکارم شیرازی فتوای ارتداد هر دو را در همین امروز می‌دادند و همچو حلاج(البته احتمالا پس از اعترافات تلویزیونی) اعدام می‌کردند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۹:۵۲

هرجوری که باشه چه حلال چه حرام، بایدساخته بشه چون که ماجرای واقعی است، خواه پند گیر خواه ملال،.....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۸ ۱۱:۵۲

اگر ما مقلد هستیم باید پیرو مراجع تقلید باشیم. مرحوم دکتر شریعتی هم مراجع تقلید را کارشناسان دینی می دانند مانند پزشکی که کاری تخصصی است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۰۸:۰۶

من می خواهم پول مالیاتم خرج ارشاد اسلامی شود نه خرج زمینه سازی برای تخریب مراجع معظم تقلید به عنوان بزرگان دینم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۹

هر مرجع باید نظر خود را بگه.وهر کس میتوانه نظر مرجع خود را عمل کنه..در طول تاریخ اینگونه بوده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۱۵:۰۷

تو مواظب باش پول مالیاتت خرج افعال حرام و عیش و نوش آقازاده های خارج نشین نشه.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۲ ۰۱:۳۲

مد شده هرکی برخلاف نظر یه عده حرفی بزنه میان وسط میگن آاای راجع به دزدی اختلاس گرونی حرف نمیزنید. ینی هیچکس هیچوقت هیچی در هیچ موردی نگه فقط همه تو تمام جملاتشون بگن دزدی اختلاس گرونی تا یه عده بهشون برنخوره. این وضعیتو خود مردم با رای دادنتون درست کردید و باید جوابگوی بقیه ملت هم باشید.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۵ ۱۰:۰۱

وَ عَنْهُ علیه السلام:وَأمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فی‌ها إلى رُواةِ حَدیثِنا فَإنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَ أنَا حُجَّهُ اللّه ِ. عَلَیْهِمْ. از حضرت مهدى علیه السلام چنین آمده است:، امّا در رخدادهایى که پیش مى آید به راویان احادیث ما مراجعه کنید، که آنان حجّت من بر شما هستند و مـن حـجّت خــدا بـر آنـانـم.منبع [معجم احادیث المهدى علیه السلام، ج. ۴، ص. ۲۹۴.] پس همه مراجع تقلید که بزرگان دین ما هستند دارای احترام هستند و اگر مقلد آنها هم نباشیم باید به نظرشان احترام بگذاریم.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۶ ۱۶:۰۴

این حضرت آقا همه چیز راحرام می داند یعنی چی ازاین لحظه شما دیگرمرجع تقلید خانواده ما نیستید.