• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98032813107
  • خبرنگار : 71368

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد

باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها / ادامه سیاست جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده

باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها / ادامه سیاست جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها با تصمیم دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز در مراسم رونمایی از ناوگان جدید اتوبوسرانی پایتخت با بیان این‌که متاسفانه طی سال‌های اخیر مینی‌بوس از چرخه حمل و نقل حذف شده که این امری اشتباه بود، گفت: چرا که برخی خطوط به دلیل کمبود مسافر و فاصله کوتاه، کشش این‌که اتوبوس داشته باشند را ندارند و می‌توانیم برای این خطوط از مینی‌بوس استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که مراسم امروز حاصل یکسال تلاش همکاران‌مان است، اظهار کرد: مسیرهای مناسب برای مینی‌بوس پیش‌بینی شده است و از خطوط مختلف اتوبوسرانی آمارگیری کردیم و خطوط مینی‌بوس جدید مشخص شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که خوشبختانه وزارت کشور در نوسازی مینی‌بوس‌ها یارانه را پرداخت کرد و پست بانک نیز کارهای بانکی آن را تقبل کرد، افزود: ان‌شاءالله سیاست جایگزینی مینی‌بوس‌های نو را تا ۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس ادامه می‌دهیم.

وی با بیان این‌که نگران دودزا بودن این اتوبوس‌ها نیستیم؛ چرا که مجهز به فیلتر دوده هستند و این فیلترهای دوده ما را از عوارض خودروهای دیزلی نجات می‌دهند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم برای مابقی اتوبوس‌های فعلی از جمله بی آر تی‌ها نیز فیلتر دوده تهیه کنیم که البته ۱۰۰ عدد فیلتر دوده خریداری شده و تا قبل از مهرماه بر روی اتوبوس‌ها نصب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که شائبه‌ای وجود داشت مبنی بر این‌که نصب فیلتر موجب خراب شدن اتوبوس‌ها می‌شود، گفت: بر همین اساس مقرر شد شرکت سازنده اتوبوس فیلتر را نصب کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را مرتفع سازد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای اولین بار می‌خواهم یک خبر خوشی را بدهم، گفت: گزارش‌های مفصلی را که به وزارت کشور در مورد طرح نوسازی اتوبوس دادیم و دولت را قانع کرد که از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت که از محل از رده خارج کردن یک اتوبوس فرسوده و جایگزین کردن یک اتوبوس گازسوز حاصل می‌شود، ۱۴۲ هزار دلار به بخش خصوصی بدهد که این رقم به تصویب شورای اقتصاد نیز رسید.

وی با بیان این‌که با این تصمیم دولت، نوسازی اتوبوس‌ها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، اظهار کرد: شرکت نفت متعهد شده که ۱۴۲ هزار دلار بابت صرفه‌جویی پرداخت کند که بخش خصوصی می‌تواند نسبت به نوسازی اتوبوس‌هایش از این محل اقدام کرده و به نظر می‌رسد قفل نوسازی اتوبوس‌ها با این مصوبه باز شود و شاهد خرید و توسعه اتوبوس‌های گازسوز باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha