• چهارشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98031104870
  • خبرنگار : 71424

مردم «طلاق‌های صوری» را گزارش دهند

مردم «طلاق‌های صوری» را گزارش دهند

نوعی از طلاق توافقی در میان برخی خانواده‌ها تحت عنوان "طلاق تأمین اجتماعی" یا "طلاق صوری" رایج شده که هدف آن دریافت حقوق بازنشستگی پدران فوت شده از سوی فرزندان اناث است و به یکی از آسیب‌ها و معضلات تامین اجتماعی تبدیل شده است.

ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طلاق‌های صوری اظهار کرد: فرزندان اناث بیمه شده متوفی به شرط تجرد و نداشتن شغل و فرزندان ذکور متوفی پس از رسیدن به سن ۲۰ سالگی، منحصراً در صورت اشتغال به تحصیل در مقاطع دانشگاهی می‌توانند از مزایای مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این میان افرادی از قانون سوءاستفاده می‌کنند. بیمه کارگران ساختمانی نیز همین گونه است و به علت جذابیت‌هایی که دارد و حق بیمه افراد آن هفت درصدی است، عده‌ای به فکر استفاده از آن می‌افتند. در سال‌های گذشته افرادی کارگرنما و حتی یقه سفید شناسایی شدند که به صورت غیرقانونی خود را مشمول بیمه کارگران ساختمانی کرده بودند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه درباره مستمری اناث فرد متوفی نیز ماجرا همین است و تخلفاتی را در این بخش شاهدیم گفت: در صورتی که دختری ازدواج نکرده باشد می‌تواند از مستمری پدر متوفی خود استفاده کند، اما وقتی ازدواج کرد از شمول پدر و مادر خارج می‌شود.

حیدری ادامه داد: به همین علت، عده‌ای مبادرت به طلاق صوری می‌کنند تا بتوانند از این مستمری استفاده کنند، در حالی که حق بیمه تأمین اجتماعی و مستمری آن، حق بیمه شدگان و حق الناس است و بار معنوی دارد. به لحاظ وجدانی هم صحیح نیست حق بیمه‌ای که متعلق به فرد دیگری است را به صورت صوری استفاده کنند.

وی از شناسایی و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: علاوه بر بازرسان تأمین اجتماعی، مردم هم در حکم بازرسان ما هستند. مردم به ما اطلاع دهند، به محض آنکه گزارشی بر این اساس به دستمان برسد و به این جمع بندی برسیم که طلاق صوری انجام شده، مستمری را قطع می‌کنیم و از تاریخی که بدانیم من غیرحق مستمری پرداخت شده، فرد باید آن را برگرداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۰۱:۲۹

باید از نهادهای قانونی استعلام شود. مد شده که میگن مردم اطلاع بدهند نتیجه این شده که مردم خودشون شدند قانون و هوچیگری در کشور رواج پیدا کرده.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۰۶:۳۳

حال کم مانده مردم برای تامین اجتماعی هم جاسوسی همدیگر را کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۰۹:۱۲

قانون غلط است تسري مستمري به فرزندان بيش از بيست سال اساسا غلط است چه ذكور چه اناث. هم فرزندان اناث متوسل به مدارك جعلي و صوري مينمايند و هم ذكور صوري به تحصيل ادامه ميدهند اين ظلم به ساير بازنشستگان صحيح العمل است كه در اين شرايط تورمي بيش از صد در صد به دليل بذل و بخشش هاي بيمورد بعضي سياست مداران صورت ميگيرد

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۰۹:۴۷

یک شبه حقوق بعضی ها چند برابر میشود حق و ناس نیست!؟ ولی اگه ی زن فقیر از حقوق پدرش استفاده کنه درحالی که پدرش اگه تا دویست سالگی زنده بود می تونست از این حقوق استفاده کنه حق و ناسه!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۰:۱۴

صوری نیاشد چه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۰:۳۹

چرا مردم رو تحریک به فضولی کردن تو حریم خصوصی دیگرون میکنید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۱:۲۶

وقتی قوانین ناقص باشد قابل دور زدن است البته تامین اجتماعی فقط در دوران بازنشستگی بکار می آید که پرداخت آن هم ناچیز است.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۲:۵۶

آدرس طرف های مقابل را بگیرید. بازرس بفرستید. و در صورتی که صوری بود به شدت آنها را مجازات کنید. مثل قانون کار و به کار گیری بازنشستگان. همان طور که مراقب به کارگیری بازنشستگان هستید مراقب طلاق های صوری هم باشید. اگر با هم زندگی کنند کاملا مشخص می شود. یا علی

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۷

همین روکم داشتیم مردم بشوندفضول وجاسوس سازمان تامین اجتماعی!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۶

مردم را تشویق به جاسوسی نکنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۶:۰۹

از کجا میشه پیگیری کرد و گزارش داد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۶:۱۳

اینهمه حق بیمه میگیرید این هم از وضعیت خدماتتان

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۷:۱۳

پس اونایی که میلیاردمیلیاردبالامیکشن وقول‌وعده ی دروغ میدن حق‌الناس نیست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۷:۲۴

به کجا باید گزارش کرد؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۹:۴۹

وقتی در سیستم برخی همه جور کلک و تقلب (از فروش خودرو تا کالاهای اساسی و ...) را در حق مردم انجام میده انتظار درستکاری از مردم توقع بیجایی است

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۵ ۱۹:۵۹

خوب میکنن ، طرف بیاد وسط خیابون گدایی با این وضعیت؟ هیچ زنی دوست نداره همچین اتفاقی رو تجربه کنه ، همش از فقره

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۶ ۰۱:۲۶

بیشتر افرادی طلاق سوری میگیرند که پدرشان بازنشسته یک محل کاری دایم و با حقوق خوب بود

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۶ ۰۳:۰۹

چه جوری باید گزارش داد؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۴

باسلام وادب صدر هستم از مشهد چگونه می توان طلاق صوری را گزارش داد؟ باسپاس واحترام

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۱۸ ۱۰:۳۴

سلام.من باچه شماره ای جهت گزارش طلاق صوری تماس بگیرم

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۴ ۱۵:۱۲

با گسترش دولت الترونیک و اصلاح قوانین این مشکلات حل میشه .

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۵ ۰۱:۰۶

درباره دخترانی که ازدواج سفيد كرده اند و حقوق پدر و مادر متوفاي خود را ميگيرند چه تصميمي گرفته ايد.