• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97122111167
  • خبرنگار : 71496

انتشار اخباری از محاکمه افسران اماراتی در عمان به اتهام جاسوسی

انتشار اخباری از محاکمه افسران اماراتی در عمان به اتهام جاسوسی

برخی اخبار تایید نشده حاکی از این هستند که مسؤولان عمانی تعدادی افسر اماراتی را به اتهام جاسوسی و نیز دو شهروند عمانی را که با این گروه همکاری می‌کردند، برای محاکمه معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت قطری العربی الجدید، المختار الهنائی، روزنامه‌نگار اماراتی توییت کرد، در دادگاه کیفری مسقط پرونده‌ای امنیتی مطرح است که در آن پنج اماراتی از جمله چند افسر و نیز دو شهروند عمانی دست دارند و پرونده از حدود سه ماه قبل باز شده و برخی از متهمان آن اواخر نوامبر بازداشت شده و پس از بازجویی آنها به دادستانی کل ارجاع داده شدند.

این روزنامه‌نگار عمانی در ادامه نوشت، درخواستی را به رئیس دادگاه تجدیدنظر مسقط ارائه و در آن برای حضور در جلسات دادگاه ابراز تمایل کردم اما پاسخی به دستم نرسید، جلسات رسیدگی به این پرونده محرمانه طبقه‌بندی شده و حضور در این جلسات تنها به وکلای مدافع متهمان و نزدیکان آنها محدود شد، در دادگاه گروهی از خانواده متهمان حضور یافتند و تنها به  نزدیکان آنها اجازه ورود داده شد.

در توییت‌های الهنائی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی عمانی وجود یک گروه جاسوسی تایید شده و آمده است، طبق خبرهای منتشر شده در نوامبر گذشته این گروه از سوی مسؤولان این کشور به رهبری بن مشروم الکعبی، افسر اماراتی و تعدادی از پسرعموهای او در امارات و عمان فاش شدند.

این گروهی که امارات برای جاسوسی از عمان فرستاده، اگر حقیقت داشته باشد- اولین گروه در تاریخ تنش‌ها در روابط دو کشور نیست، عمان اوایل سال ۲۰۱۱ اعلام کرد یک شبکه جاسوسی امارات را که ساختار حاکمیتی عمان و فعالیت‌های دولتی و نظامی آن را هدف قرار داده بود، شناسایی و منهدم کرد و اعضای این گروه را عمانی‌هایی با سمت‌های مهمی در دستگاه امنیتی، دفتر پادشاهی، نیروهای مسلح و کاخ پادشاهی این کشور تشکیل می‌دادند.

امارات متهم به تلاش برای نفوذ در برخی نقاط مرزی عمان است که مهمترین این مناطق استان مسندم عمان است، این منطقه در شمال امارات واقع و مشرف به تنگه هرمز بوده و از تمامی جهات با خاک امارات هم‌مرز است، اماراتی‌ها این منطقه را خاک کشور خود می‌دانند که توسط عمان غصب شده است،‌ آنها سعی دارند قبایل ساکن این منطقه را علیه مسؤولان عمانی بشورانند و تعدادی از آنها را در مقابل مبالغی به جاسوسی علیه عمانی‌ها ترغیب کنند، همچنین با توجه به اینکه سلطان قابوس، پادشاه عمان جانشین مشخصی ندارد، امارات به دخالت در مساله جانشین او هم متهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha