• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97032712407
  • خبرنگار : 71470

افزایش قیمت تایر و روغن خودرو در بازار

افزایش قیمت تایر و روغن خودرو در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو گفت: قیمت لاستیک‌های ایرانی تا پنج درصد و لاستیک‌های خارجی تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه از سوی شرکت‌ها افزایش نیافته پنج تا ۱۰ درصدی افزایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از محصولاتی که ارتباط مستقیم با نرخ دلار و قیمت محصولات پتروشیمی دارد، روغن موتور و لاستیک خودرو است که طی مدت گذشته قیمت لاستیک‌ به ویژه لاستیک‌های خارجی با رشد قابل توجهی روبرو شده است و در کنار آن قیمت روغن موتور از سوی کارخانه‌ها با افزایش قیمت مواجه شده و به تبع آن واحدهای تعویض روغن میزان دستمزد خود را افزایش داده اند.

در این باره رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو اظهار کرد: لاستیک‌های تولید داخل تا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته و لاستیک‌های وارداتی تا ۴۰ درصد گران شده‌اند.

داوود سعادتی نژاد به ایسنا گفت: رشد قیمت لاستیک در شرایط فعلی به دلیل آن است که مصوبه سال ۱۳۹۳ در رابطه با تولید و فروش لاستیک اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر رکود گریبان بازار را گرفته است. ناگفته نماند که در شرایط فعلی قیمت لاستیک خودروهای سنگین، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

او ادامه داد: در حال حاضر به واسطه رشد ۴۰ درصدی قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک های  داخلی تامین می شود.

سعادتی نژاد در رابطه با وضعیت روغن موتور نییز گفت: قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه شرکت ها افزایش قیمت نداشته اند اما رشد پنج تا ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده اند و شرایط بازار به گونه ای است که بازار روغن از محصولات ایرانی اشباع و نیازی به واردات محصولات خارجی نیست.

وی با بیان اینکه صادرات روغن موتور ایرانی به برخی از کشورهای آسیای صورت می گیرد، یادآور شد: دستمزد واحدهای صنفی تعویض روغن تغییر نداشته و این در حالی است که اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور از نرخ گذاری مصوب خارج شده و در تیرماه سال گذشته اتحادیه به صورت داخلی نرخ گذاری برای دستمزد تعیین کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۰

امروز 97/6/4 قیمت لاستیک پراید از هفته گذشته تا الان حدود 100 هزار تومان گران شده است. چه خبره توی این مملکت؟ صاحب نداره؟ رئیس دولت تدبیر و امید کجاست؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۴ ۱۵:۰۴

يكي از تايرهاي پرايدم تركيده، الان زاپاس زيرشه از دوشنبه هفته پيش تا امروز يكشنبه 97/6/4 كه همون مارك رو قيمت گرفتم و مبلغش رو تازه امروز تونستم آماده كنم، مي بينم دقيقا 120 هزار تومن افزايش پيدا كرده! واقعا نمي دونم اين دولت داره چيكار مي كنه، عمدي تو كارشه يا نه؟ ولي به نظر مياد از نظر اقتصادي، مردم رو عليه نظام به گروگان گرفته... الهي رسوا بشن و خير نبينن...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۱

ایسنا تورو خدا یه گزارشی از یه مسئول مربوطه بگیر.قیمت لاستیک پژو 405 یکی از شرکت های داخلی از جفتی سیصدوشصت هزار تومن اواخر مرداد رسیده به جفتی ششصدوشصت هزار تومن تو تاریخ 11شهریور نودوهفت.واقعا صاحب نداره مملکت.آقای روحانی چرا تو مجلس قسم جلاله میخوری که بحران نداریم تو کشور.الان شما دقیقا بحرانو چی میدونی؟واسه ما شرحش کن خواهشا.شاید ما ملت ،درک و فهم و شعورمون کمه که فکر میکینم وضعیت نرمال نیست!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۱۹:۳۲

لاستیک ایرانی که سه ماه پیش جفتی 255 تومن خریدم امروز قیمتش شده 600 تومن،لطفا مسئولین رسیدگی کنن و بدونن که لاستیک خودرو هم جزو کالا های اساسی هست و خیلی از خانواده ها گرفتار میشن اگه به دادش نرسید