• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96122313181
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز شمارش حیات وحش در پارک ملی دنا

آغاز شمارش حیات وحش در پارک ملی دنا
عکس تزیینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع پارک ملی دنا در این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سیداسدالله هاشمی گفت: 60 نفر کارشناس و محیط بان درقالب 22 اکیپ به مدت 2 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.

وی اظهار کرد:  هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، روند افزایشی یا کاهشی آنها در فصل زمستان در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه سردسیری کار شمارش حیات وحش انجام می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سرشماری‌ها  را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده، پارک ملی و شکار ممنوع دنا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری نیز ثبت می‌شود .

هاشمی تصریح کرد: امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از صبح روز 23 اسفند 60 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 22 اکیپ به مدت 2 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع  پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد .

وی ادامه داد: در این سرشماری ناظرینی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد و همیاران افتخاری، نیروهای این اداره کل را در این سرشماری همراهی خواهند کرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پس از این آماربرداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه‌ریزی خواهد شد .

به گزارش ایسنا، ذخیرگاه زیست کره دنا به عنوان دهمین ذخیرگاه زیست کره کشور و پانصد و پنجاهمین ذخیرگاه زیست کره جهان با مساحت 255هزار و 537 هکتار متشکل از مناطق حفاظت شده، پارک ملی و شکار ممنوع در سال 90در شبکه جهانی ذخیره گاه‌ها ثبت شد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha