• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96050301865
  • منبع : نمایندگی کردستان

هزار و 645 زائر کردستانی امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

ایسنا/کردستان مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: امسال یک هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان از شهرستان‌های استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش ایسنا، هاشم ناظمی جلال، امروز سه شنبه(3 مرداد) در همایش متمرکز توجیهی آموزشی زائرین حج تمتع سال 96 در سنندج، اظهار کرد: این همایش صرف آموزش لازم زائران این استان در سرزمین بیت الله است و در این همایش مناسک حج و قوانین سیاسی کشور مقصد آموزش داده می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ایجاد همدلی یکی از اولویت‌های مهم در حج است، عنوان کرد: با کارشکنی‌هایی که کشور عربستان در خصوص جمهوری اسلامی ایران نشان داد، در سال 95 نتوانستیم هیچگونه اعزامی داشته باشیم اما با توجه به تدابیر و مذاکرات صورت گرفته با کشور عربستان این مهم دوباره به حالت عادی خود بازگشت و زائران ما به سرزمین وحی عزیمت خواهند کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه امسال حجاج ایرانی با عزت در سرزمین وحی حضور پیدا خواهند کرد، بیان کرد: امسال در کشور ما حضور زائران در سال 96 تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است و بر این اساس 86 هزار و 300 نفر از کشور جمهوری اسلامی ایران به این سرزمین اعزام خواهد شد.

ناظمی جلال ادامه داد: یک هزار و 645 زائر در قالب 13 کاروان از شهرستان‌های استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی در با اشاره به اینکه برای رفاه حال دیگر کاروان‌ها در شهرستان‌های دیگر این همایش در آنجا هم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از تعداد کل زائران استان 773 نفر مرد و 872 نفر زن هستند که میانگین سنی زائران استان  62 سال و دو ماه است و با توجه به میانگین بالای سنی باید زائران بیشتر به مسائل پزشکی توجه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان یادآور شد: زائرین استان کردستان از لحاظ سواد 144 نفر دیپلم، 40 نفر فوق دیپلم، 87 نفر لیسانس و 26 نفر نیز فوق لیسانس و بالاتر را تشکیل خواهد داد و این مهم می‌طلبد که کارگزاران در بحث آموزشی بیشتر دقت کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha