• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95102616076
  • خبرنگار : 71078

تنها نباید دانش آموزان را نصیحت کرد

تنها نباید دانش آموزان را نصیحت کرد

یک جامعه‌شناس با بیان اینکه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نقش پرورشی مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است،گفت: در مدرسه تنها نباید دانش آموزان را نصیحت کرد بلکه لازم است برنامه‌هایی مانند نمایش، گردش علمی، تجمعات دانش آموزی را با حضور والدین برای آنان تدارک دید.

امان الله قرایی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مدارس و خانواده‌ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند. مدرسه‌ها می‌توانند با برگزاری مراسم شادی با حضور اولیاء و دانش آموزان در پرورش دانش آموزان نقش زیادی داشته باشند. این کار باعث می‌شود که نوجوانان دچار احساس بی‌کسی و تنهایی نشوند و به اعمالی مانند خودزنی گرایش پیدا نکنند.

وی با اشاره به اهمیت خانواده‌ها در پرورش فرزندان گفت: توجه به ارزش‌های دینی و معنوی در خانواده و احساس همبستگی میان آنان از اهمیت زیادی برخوردار است این در حالیست که در بسیاری از خانواده‌ها روابط موزاییکی حاکم است یعنی اعضای خانواده فقط در کنار هم زندگی می‌کنند ولی همبستگی بین خودشان احساس نمی‌کنند بنابراین فرزندان احساس تنهایی می‌کنند و ممکن است به رفتارهایی مانند خودزنی گرایش پیدا کنند.

قرایی مقدم در پایان با اشاره به انتشار فیلمی از خودزنی دانش آموزان دختر در شبکه های اجتماعی بیان اینکه خودزنی مقدمه خودکشی می‌تواند باشد،تصریح کرد: خودزنی نشانه احساس تنهایی دختران نوجوان، پریشان فکری آنان و ناامیدی‌شان است و تداوم این احساس ممکن است به خودکشی بینجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha