• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95040108560
  • خبرنگار : 71480

ظریفیان : نظام شفافیت اطلاعات گسترده باشد

ظریفیان : نظام شفافیت اطلاعات گسترده باشد

یک فعال سیاسی با استقبال از ایجاد نظام شفافیت مالی گفت: این نظام باید گسترده‌تر باشد و مواردی که در طبقه‌بندی اطلاعاتی قرار ندارند هم در معرض دید مردم قرار گیرد.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ اقدام دولت برای ایجاد نظام شفاف‌سازی اظهار کرد: واقعیت این است که در جامعه ما به دلایل عدیده‌ای و با ملاحظات غیر حرفه‌ای بخشی از فعالیت‌هایی که هیچ جنبه طبقه‌بندی اطلاعاتی ندارد در این طبقه‌بندی قرار  می‌گیرد.

وی افزود: مساله فیش‌های حقوقی ذائقه مردم را تلخ کرد اما در عین حال این مساله یک امر میمون است، از این جهت که اگر اکنون اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود می‌واند به سالم‌سازی بنیادین نظام دستمزد و حقوق بینجامد.

وی همچنین با بیان این‌که «ممکن است این طرح مردم را اقناع نکند»  تصریح کرد: شاید به دلیل همان طبقه‌بندی بی‌مورد برخی اطلاعات، مردم اقناع نشوند که این مساله حقوق‌ها پایان یافته است. زیرا بخشی از اطلاعات در منظر مردم قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین این فرصت می‌تواند به تهدید تبدیل شود. اکنون مساله فیش‌های حقوقی مطرح و جامعه جریحه‌دار شده و اقداماتی هم برای مقابله با آن اغاز شده است، اما چون شفافیت کامل اطلاعاتی وجود ندارد، جامعه اقناع نمی‌شود که عزم جدی در حاکمیت بوجود آمده است.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین  دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد:‌ ما شاهدیم بسیای از افراد در  پست‌های دیگری مسئولیت دارند ولی هیچ دسترسی به میزان حقوق دریافتی  آن ها وجود ندارد؛ بنابراین این مساله ملی که همه قوا را در بر می‌گیرد صرفا به یک مساله در حد قوه مجریه شده و نهایتا ابزاری جناحی وسیاسی برای زیر سوال بردن یک قوه می‌شود. نتیجه این می‌شود که جامعه اقناع نمی‌شود که یک عزم جدی در حاکمیت برای برخوردبا حقوق‌های  نامتعارف ایجاد شده است و این موضوع در انباشت تاریخی ذهن جامعه می‌ماند. جامعه می‌گوید مگر فلان  مساله حل شد که این مساله فیش‌های حقوقی حل شود.

وی در پایان افزود: ایده ساماندهی نظام شفافیت مالی ایده خوبی است اما باید این نظام گسترده باشد  و مواردی که منع طبقه‌بندی اطلاعاتی ندارد را هم در بر بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha