• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94121610300
  • خبرنگار : 71342

حبیب اسماعیلی خواستار شد:

کشمکش‌ها را به نفع سینما کنار بگذارید!

کشمکش‌ها را به نفع سینما کنار بگذارید!

حبیب اسماعیلی با اشاره به پیشرفت هر روزه‌ای که در رسانه‌های مختلف وجود دارداز همه نهادها و ارگان‌ها خواست که کشمکش‌هایشان را کنار بگذارند و به کمک هنر سینما بیایند.

حبیب اسماعیلی با اشاره به پیشرفت هر روزه‌ای که در رسانه‌های مختلف وجود دارداز همه نهادها و ارگان‌ها خواست که کشمکش‌هایشان را کنار بگذارند و به کمک هنر سینما بیایند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا درباره ویژگی‌های سامانه نمایش درخواستی گفت: هر امکانی و شرایطی که به جذب مخاطب سینما کمک کند، خوب است.

وی اضافه کرد:امروزه شاهد ارتقاء رسانه‌های مختلف هستیم، روزگاری ویدئو و ماهواره روی کار آمد و حالا فضاهای مجازی، به همین دلیل سینما نیازمند کمک‌های بیشتری است و موسسات ما باید دست به دست هم بدهند و به این هنر کمک کنند.

اسماعیلی یادآور شد: سامانه نمایش درخواستی می‌تواند برای سینما پول‌ساز باشد و از سوی دیگر می‌تواند کمک کند تا شرکت‌های خارجی وارد کار شوند و سینما بیش از پیش رونق پیدا کند.

وی درباره برخی اختلاف نظرها (مخالفت تلویزیون با وزارت ارشاد) که در زمینه بهره‌برداری از سامانه نمایش درخواستی وجود دارد، توضیح داد: امیدوارم نهادها و ارگان‌های مختلف کشمکش را کنار بگذارند و برای حمایت از سینما با یکدیگر همراه شوند، زیرا حضور هر یک از اینها می‌تواند پشتوانه خوبی برای این هنر باشد. همچنان که با راه اندازی این سامانه، مشکل قاچاق فیلم‌ها هم حل می‌شود. در حال حاضر همین که فیلمی اکران می‌شود، نسخه‌های غیر مجاز آن بلافاصله تا اقصی نقاط کشور می‌رسد و این روند به زیان سینما است.

این تهیه کننده در ادامه درباره تبلیغات تلویزیونی فیلم‌ها توضیح داد: تبلیغات تلویزیونی بسیار محدود است، از سوی دیگر وقتی تلویزیون برنامه جذابی برای مخاطب نداشته باشد، تبلیغاتش هم چندان اثرگذار نخواهد بود. ما در وهله اول نیازمند حمایت شهرداری و سازمان زیبا سازی هستیم.

اسماعیلی که این روزها پخش فیلم « من سالوادور نیستم» را بر عهده دارد، افزود: البته معتقدم اگر فیلمی جذاب باشد، می‌تواند جای خود را بین مردم پیدا کند، یعنی خود فیلم حرف اول را می‌زند.

وی در پایان درباره برخی محدویتها که به دلیل پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد می‌شود، گفت: هیچ کس فیلمش را به شبکه‌های خارجی نمی‌فروشد. آنها مفت و مجانی فیلم‌های ما را پخش می‌کنند و این موضوع نباید باعث ایجاد محدودیت برای هنرمندان در داخل کشور شود، به هر حال امیدوارم شرایط دولتی حمایت از فیلم‌ها فراهم شود زیرا سینمای ما هنر نحیفی است و بخش خصوصی دارد از پا می‌افتد، در این شرایط، دولت باید به این هنر کمک کند تا بخش خصوصی بتواند روی پای خود بایستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha