• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94090100439
  • خبرنگار : 71133

آغاز مقدمات برگزاری جشنواره‌ی فیلم وحدت اسلامی

آغاز مقدمات برگزاری جشنواره‌ی فیلم وحدت اسلامی

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی اظهار امیدواری کرد: با این جشنواره پیام اسلام راستین به جهانیان مخابره شود.

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی اظهار امیدواری کرد: با این جشنواره پیام اسلام راستین به جهانیان مخابره شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، هاشم میرزاخانی در اولین نشست خبری این جشنواره که صبح امروز 2 آذر ماه برگزار شد، با بیان اینکه موضوع وحدت و تقریب از دیرباز توسط اندیشمندان برنامه‌ریزی شده است، گفت: بیش از سه دهه است که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه داشته است و هر ساله افراد زیادی از اهل تشیع در هفته وحدت حاضر می‌شوند و برای فعالیت‌های سالانه به جمع‌بندی می‌رسند.

وی راه‌اندازی جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی را نتیجه افزایش برنامه‌های این مجمع عنوان کرد و ادامه داد:‌ رسانه‌های مختلف فرهنگی در پی انشقاق و درگیری بین مذاهب اسلامی هستند و نتیجه کار آن‌ها نشان دادن چهره خشن از دین اسلام بوده است که باید برای این حوزه برنامه‌ریزی خوبی شود بنابراین جشنواره سالانه با عنوان وحدت پیش‌بینی‌ در این خصوص است.

میرزاخانی افزود: این جشنواره می‌خواهد چتری برای فیلمسازان مسلمان باشد و هر تولیدی که برای جهان اسلام ساخته شود، می‌تواند در جشنواره حاضر باشد و در نهایت با راه‌اندازی شبکه‌ای به نام «تقریب»، فیلم‌های منتخب پخش شود.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه برنامه‌ریزی جدی در حوزه اجرایی شده است، گفت: امیدواریم جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی پایگاهی برای فیلمسازان مسلمان شود و تحت عنوان اتحادیه ساماندهی در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آیین‌نامه جشنواره آماده است و از طریق سایت iuiff.ir به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی قابل دسترس است. ما جشنواره را در دو بخش ملی و بین‌الملل در نظر گرفتیم و معتقدیم از دوره‌های بعد نیازی به بخش ملی نیست و باید از تمام کشورهای جهان پذیرای آثار مسلمانان باشیم.

میرزاخانی زمان برپایی جشنواره را قبل از هفته وحدت اسلامی در اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و با اشاره به بخش‌های آن اظهار کرد: جشنواره در بخش فیلم‌های کوتاه،‌نیمه بلند، بلند، نماهنگ با سه زیرمجموعه داستانی، مستند و انیمیشن و موضوعات وحدت مسلمین، قرآن کریم و قصص قرآن و پیامبر اعظم رفتار و داستان‌های مرتبط برگزار می‌شود و بخش ویژه هم با موضوع اسلام هراسی شامل مستندهایی در جهت ارائه چهره اسلام نماها و چهره اسلام واقعی در نظر گرفته شده است.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری بر جشنواره نظارت دارند،گفت: برنامه‌ریزی شده است تا حوزه تولید فیلم در حوزه وحدت را در سراسر جهان برنامه‌ریزی کنیم.

در این نشست که در دفتر جشنواره برگزار شد از تیزر فراخوان و سایت جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha