• سه‌شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072818377
  • خبرنگار : 71132

شفیعی: چشم انداز مثبتی در زمینه اجرای برجام وجود دارد

 شفیعی: چشم انداز مثبتی در زمینه اجرای برجام وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گفت که چشم انداز مثبتی در زمینه اجرای برجام وجود دارد و عملا نگرانی‌هایی که در نتیجه بی‌اعتمادی‌ها وجود داشت مرتفع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گفت که چشم انداز مثبتی در زمینه اجرای برجام وجود دارد و عملا نگرانی‌هایی که در نتیجه بی‌اعتمادی‌ها وجود داشت مرتفع می‌شود.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: 26 مهر ماه روز تصویب برجام در همه کشورها بوده است البته تصویب در کشور ما به یک شکل و در آمریکا و اتحادیه اروپا هر کدام به اشکال دیگری بوده ولی آنچه زبان مشترک همه اینهاست این است که برجام در روز مقرر در همه کشورها تصویب شده و مورد تایید همه کشورها واقع شده است.

وی افزود: می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای روندهای رو به جلویی داشته‌ایم، در مقطعی موافقنامه ژنو و بعد موافقنامه وین را داشتیم که تبدیل به برجام شد و به صورت رسمی درآمد و بعداز آن مرحله تصویب را شاهد بودیم.

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد: بر اساس روند گذشته می‌توان امیدوار بود که ما در زمان اجرا به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم و ان شاء‌الله روند اجرای برجام با مشکل مواجه نشود. به ویژه این که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در زمان مقرر اعلام کردند و این نشان می‌دهد تعهدات از طرف اعضا یکی پس از دیگری به مرحله اجرا در می‌آید و عملا نگرانی‌هایی که در نتیجه‌ بی‌اعتمادی‌ها وجود داشت مرتفع می‌شود.

شفیعی با بیان این که چشم انداز مثبتی در زمینه اجرای برجام وجود دارد، خاطر نشان کرد: حتما مهمترین وجه برجام، تاثیر اقتصادی آن بخصوص برای ایران است. قطعا در راستای اجرای برجام فضای اقتصادی جدیدی به روی ایران گشوده می‌شود و تعاملات اقتصادی گسترده‌ای با ایران آغاز خواهد شد. کما این که پیش از این علائم و نشانه‌هایش را در قالب دید و بازدید هیات‌های تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف دیده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که رفع تحریم‌های فضای دیگری را برای ایران ایجاد می‌کند که می‌تواند به راحتی وارد مبادلات نفتی شود افزود: همچنین با گشایش‌های ارزی اطمینان حاصل می‌شود که درآمد حاصل از نفتی که به فروش می‌رسد به جای این که بلوکه شود صرف سازندگی می شود و در نهایت تاثیر اقتصادی بسزایی دارد؛ مشروط به اینکه پولهایی که وارد کشور می‌شود در جهت صحیح بخصوص در مسیر اقتصاد مقاومتی هزینه شود و این به عهده دولت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha