• چهارشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94071509992
  • خبرنگار : 71060

مدیر عامل شرکت پست خبر داد

کاهش 20 درصدی مرسولات عادی/ آمادگی برای ارسال بیش از یک میلیون کارت ملی هوشمند در ماه

کاهش 20 درصدی مرسولات عادی/ آمادگی برای ارسال بیش از یک میلیون کارت ملی هوشمند در ماه

مدیر عامل شرکت پست گفت: طی شش ماه گذشته مرسولات پستی عادی حدود 22 درصد و مرسولاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند، حدود دو درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت پست گفت: طی شش ماه گذشته مرسولات پستی عادی حدود 22 درصد و مرسولاتی که از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند، حدود دو درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین مهری صبح امروز در آستانه روز ملی پست در نشستی خبری به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص سرویس‌های جدید پستی پرداخته و درباره مسائلی مانند بدهی‌های شرکت پست، کاهش و افزایش حجم مرسولات در بخش‌های مختلف، ایمیل پست و غیره توضیح داد.

وی در صحبت‌های خود با اشاره به الزام اتحادیه جهانی پست مبنی بر در نظر گرفتن جنبه‌های الکترونیکی، مالی و فیزیکی در ارسال مرسولات پستی اظهار کرد: در دنیا با روی کار آمدن اینترنت و گسترش استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی حجم ارسال پست‌نامه‌ها کاهش یافته و در شرایطی که میزان کاهش این مرسولات در سال 2012، 1.5 درصد بوده، در سال‌های 2013 و 2014 این رقم به ترتیب به سه و چهار درصد رسیده است، حال آنکه در مجموع حدود 50 درصد سهم درآمد دنیا از پست‌نامه‌ها بوده است.

مدیر عامل شرکت پست با اشاره به جایگزینی شیوه‌های جدید برای جبران این کاهش درآمد اظهار کرد: در هفته آتی سرویس‌های جدیدی از سوی شرکت پست رونمایی خواهد شد.

مهری همچنین به آمارهای شش ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود 296 میلیون ترافیک پستی داشتیم و میزان ترافیک رشدی حدود 41 درصد را نشان می‌داد. در این میان سرویس پست سفارشی حدود سه درصد، سرویس‌های امانت و تجارت الکترونیک حدود دو درصد رشد داشتند.

وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر در کل دنیا پست‌ها به سمت ارائه‌ی کالا و خدمات می‌رود و در همین زمینه ما برای رسیدن به این هدف تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌هایی مانند دیجی کالا و آمازون و یا ebay پرداخته‌ایم.

مدیر عامل شرکت پست همچنین متذکر شد: در این راستا 21 سرویس برای توسعه زیرساخت‌های پستی رونمایی می‌شود که حجم آنها را می‌توان بالغ بر 2.7 میلیارد ریال دانست.

مهری سرویس‌هایی مانند پست مستقیم الکترونیک، تجارت الکترونیک بدون مرز، پست ترکیبی، خدمات ویژه شهروندی، رونمایی از کمپ‌های طلا و نقره با طرح امام راحل و حافظ، پست لجستیک، پست رسانه، سامانه من و پست خبر داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در حال حاضر فاصله پست ما با کشورهای توسعه یافته فاصله‌ زیادی است، چرا که به عنوان مثال در کشوری مانند آمریکا سرانه مرسولات 1000 است که این عدد در سوییس و آلمان به ترتیب به 705 و 460 می‌رسد، اما این رقم در ایران هشت است که حتی نسبت به سرانه آسیا و اقیانوسیه که 11.2 درصد است فاصله دارد.

مدیر عامل شرکت پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در مورد زیان‌ده بودن این شرکت مطرح شده بود، اظهار کرد: در سال 1392 که ما این شرکت را تحویل گرفتیم با یک زیان 3550 میلیارد ریالی مواجه بود که پس از دوره‌ای با اقدامات مختلف از جمله حذف برخی سمت‌ها، شبکه‌های موازی و غیره اقداماتی شروع شد تا قرار‌دادهای زیان‌ده به حالت اقتصادی درآید. برهمین اساس بدهی‌های این شرکت در سال 1393 به حالت سر به سر درآمد و در سال جاری نیز ما به اندکی سود در شش ماه اول رسیدیم.

مهری ادامه داد: حال با اقدامات صورت گرفته امیدواریم که این شرکت به وضعیت زیان‌دهی باز نگردد و بعد به چند سال آینده زیان‌های انباشته آن هم به صفر برسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره ایمیل‌های پست پرداخت و گفت‌: اکنون 186 هزار کاربر ایمیل پست دارند که البته با توجه به جمعیت کشور این رقم بسیار اندک است و ما تلاش داریم با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم شرایطی ایجاد کنیم که در هر خانواده حداقل یک ایمیل پستی وجود داشته باشد تا از طریق آن مواردی مانند قبض‌ها و مرسولات شهرداری به دست مردم برسد.

مدیر عامل شرکت پست در ادامه در خصوص ارائه کارت‌های هوشمند از سوی شرکت پست توضیح داد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با ریاست سازمان ثبت احوال به امضاء رسیده و در آن مباحث مختلف مورد توجه قرار گرفته است. برهمین اساس ما آمادگی داریم ماهانه یک میلیون و 200 هزار کارت ملی هوشمند را در مراکز خود ارائه کنیم. در حال حاضر ماهانه حدود 130 تا 140 هزار مورد ثبت نام کارت هوشمند در پست صورت می‌گیرد.

مهری در خصوص ارائه شناسنامه‌های از طریق پست هم توضیح داد: در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته و قرار بر آن است که در آینده در کل کشور شناسنامه‌هایی که برای کودکان صادر می‌شود از طریق پست به دست خانواده‌ها برسد. اکنون هم این طرح به صورت آزمایشی در تهران و مازندران آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مدارکی که گم می‌شوند، اظهار کرد: سرویس پست یافته از جمله سرویس‌های ماست که طی شش ماه گذشته یک میلیون و 936 هزار نفر از طریق آن مدارک خود را دریافت کرده‌اند که این رقم تنها در شهریورماه حدود 32 هزار مدرک بوده و به طور معمول ماهانه 30 تا 35 هزار مدرک مفقوده به این شیوه جابه‌جا می‌شود، در میان این موارد بیشترین حجم به کارت‌های ملی اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha