• یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94062214151
  • خبرنگار : 71457

بغداد: سخنان مقامات آمریکایی در مورد تجزیه عراق کاملا مردود است

بغداد: سخنان مقامات آمریکایی در مورد تجزیه عراق کاملا مردود است

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد، سخنان مسئولان آمریکایی در مورد تجزیه عراق به عنوان یک کشور و ممکن نبودن این امر که عراق به اوضاع سابق خود بازگردد، کاملا مردود است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد، سخنان مسئولان آمریکایی در مورد تجزیه عراق به عنوان یک کشور و ممکن نبودن این امر که عراق به اوضاع سابق خود بازگردد، کاملا مردود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان این مطلب عنوان داشت: این سخنان پیام مثبتی را به دولت عراق در جنگ خود علیه گروه تروریستی داعش نمی‌دهد.

احمد جمال تصریح کرد: مردم عراق امروز در مقابل هجمه تروریستی که در آماج آن قرار گرفته‌اند، یکپارچه هستند و شاید این شرایط بحرانی که در حال حاضر بر تمامی اقشار عراقی‌ می‌گذرد، برای ما میزان وحدت آنها در مقابله با خطرات را ثابت کند.

وی افزود: خون عراقی زمانی که از سربازان یا داوطلبان یا مردم می‌ریزد، فرقی میان قومیت و طائفه قائل نمی‌شود و سخنانی از برخی از شخصیت‌ها و دستگاه‌ها مطرح می‌شود که ما معتقدیم این سخنان منفی است و پیام مثبتی به دولت عراق که به نیابت از جهان با داعش می‌جنگد، نمی‌دهد.

این مقام عراقی گفت: در حال حاضر بیش از 80 تابعیت کشورهای مختلف عضو داعش هستند و برای این کشورها بهتر است که جلوی نیروهای خود را که به داعش می‌پیوندند بگیرند تا آنکه در مورد وحدت عراقی‌ها و کشورشان تردید کنند.

پیشتر وینسنت استوارت، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز شنبه گذشته گفته بود، عراق و سوریه به عنوان کشور دچار تجزیه شده‌اند و نمی‌توانند به دلیل جنگ و تنش‌های طائفه‌ای به اوضاع سابق برگردند.

وی افزود: واشنگتن برای این هدف تلاش نمی‌کند، اما احتمال وقوع این امر وجود دارد.

از سوی دیگر، جان برنان، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" گفته بود که مرزهای دو کشور عراق و سوریه همچنان به حال خود باقی مانده‌اند، اما دولت‌های این دو کشور کنترل خود را بر این مرزها از دست داده‌اند و "خلافتی" که داعش آن را ایجاد کرده است، در این مرزها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha