• یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94021307248
  • خبرنگار : 71457

انتشار اخبار ضد و نقیض از ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به جنوب یمن

انتشار اخبار ضد و نقیض از ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به جنوب یمن

منابع یمنی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که تعدادی نیروی زمینی وابسته به ائتلاف عربی که تحت رهبری عربستان است، وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند. این درحالی است که اظهارات فوق توسط سخنگوی ائتلاف رد شد.

منابع یمنی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که تعدادی نیروی زمینی وابسته به ائتلاف عربی که تحت رهبری عربستان است، وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند. این درحالی است که اظهارات فوق توسط سخنگوی ائتلاف رد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت اینترنتی النشره به نقل از یک مسئول دولتی یمن گزارش داد که نیروهای زمینی محدودی از ائتلاف عربی در عدن مستقر شده‌اند.

این مسئول یمنی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این نیروها برای انجام عملیات شناسایی و برآورد موقعیت وارد عدن شده‌اند و پیش بینی می‌شود که سربازان دیگری نیز وارد این شهر شوند.

مسئول مذکور تصریح کرد که استقرار تعدادی از نیروهای زمینی ائتلاف تحت رهبری عربستان در عدن، با هدف حمایت از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و جهت مقابله با حوثی‌ها است.

این درحالی است که احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی، در تماس با شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که این ائتلاف اخیرا نیرویی به یمن نفرستاده اما در عین حال تاکید کرد که همه گزینه‌ها در ارتباط با این کشور در دستور کار قرار دارد و وی نمی‌تواند جزئیات نظامی را فاش کند.

تعداد این نیروها کمتر از 30 تن اعلام شده و احتمال داده شده که تعداد نیروهای دیگر ائتلاف که ظرف چند روز آینده وارد عدن خواهند شد، به مراتب بیشتر باشد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که اولین گروه از نیروهای زمینی ائتلاف عربی وارد عدن شده و در درگیری‌های اطراف فرودگاه عدن مشارکت خواهند داشت.

شبکه الجزیره نیز از ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به فرودگاه عدن خبر داد. فرودگاه عدن استراتژیک ترین منطقه این شهر محسوب می‌شود.

گفته می‌شود نیروهای مذکور بیشتر کارشناسان نظامی با تابعیت دوگانه یمنی و یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند که علاوه بر برآورد اوضاع برای ورود دیگر نیروهای ائتلاف، با سلاح‌های ویژه‌ای که برای آنها فرستاده شده احتمالا در درگیری‌ها نیز نقش پررنگی بازی خواهند کرد.

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان، مردم یمن را از طریق هوایی و از طریق دریا هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که عربستان قصد دارد در نشست ریاض برای یمن ارتشی جدید تشکیل دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha