• پنجشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94021005953
  • خبرنگار : 71290

تشریح آخرین وضعیت نظام رتبه بندی معلمان از سوی سخنگوی کمیسیون آموزش

تشریح آخرین وضعیت نظام رتبه بندی معلمان از سوی سخنگوی کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت روند رسیدگی به نظام رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت روند رسیدگی به نظام رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی این که چرا تا به حال نظام رتبه بندی معلمان تاخیر داشته و در دستور کار قرار نگرفته است گفت: در نظام رتبه بندی معلمان ضریب حقوقی یا پایه حقوقی فرهنگیان یکی از مواردی است که مورد توجه قرار دارد؛ از طرف دیگر این نظام از مفاد سند تحول بنیادین است که باید اجرایی شود.

وی افزود: تا آنجایی که اطلاع داریم دولت به مقوله‌ی مالی توجه دارد در حالی که هدف از نظام رتبه بندی معلمان ارتقاء کیفیت آموزشی و شان و جایگاه معلمان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره‌ی اینکه آیا دولت بنا دارد آن را به صورت لایحه ارائه کند یا خیر؟ گفت: دولت ابتدا گفته بود به صورت لایحه به مجلس ارائه می‌کند و با توجه به این که بحث نظام رتبه بندی ما در زیر مجموعه سند تحول بنیادین قرار داشته و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیاز به مصوبه مجلس ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع ابتدا به صورت طرح دو فوریتی مطرح شد اما دولت مخالفت کرد و گفتند که در کمیسیون اجتماعی دولت آن را به صورت لایحه ارائه می‌کند؛ در حالی که ما در بودجه 94 هم شاهد بودیم که این کار را نکردند.

جعفری افزود: به نظر می‌رسد یا باید نظام رتبه بندی معلمان را درست اجرا کنند یا آن رابه صورت لایحه به مجلس تقدیم کنند و در غیر این صورت اگر مجلس هم بخواهد به صورت طرح آن را بررسی کند نباید با آن مخالفت کند. زیرا اگر مجلس طرح دهد با توجه به این که آثار مالی دارد مشمول اصل 75 شده و طبیعتا مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۱۲:۱۷

درباره موضوعات مهمتر حرفی زده نمیشه اما يه نظام رتبه بندي الكي فرهنگيان چقدر سرش بحث وجدل شده و ميشه!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۴:۱۵

سلام آيا همه مشکلات ما ديگه با اين طرح حل ميشه