• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93121911376

مجری طرح ماهواره مصباح خواستار شد

ضرورت حفظ تجربیات و نیروی انسانی توانمند با ثبات مدیریت در حوزه فضایی

ضرورت حفظ تجربیات و نیروی انسانی توانمند با ثبات مدیریت در حوزه فضایی

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم مدیریت و تصمیمات پایدار در حوزه فضایی تاکید کرد و گفت: تجربیات و نیروی انسانی توانمند در این حوزه باید با مدیریت پایدار حفظ شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم مدیریت و تصمیمات پایدار در حوزه فضایی تاکید کرد و گفت: تجربیات و نیروی انسانی توانمند در این حوزه باید با مدیریت پایدار حفظ شود.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انتظاری امروز در مراسم چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضا ایران که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، با بیان این که اولین پیشنهاد طراحی ماهواره سال 73 به رییس جمهور وقت آن زمان در بازدیدی که از سازمان پژوهش‌ها داشت ارائه شد، اظهار کرد: پس از آن که این موضوع در دولت و سازمان‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت، تقریبا همه با اجرای آن موافقت کردند و در واقع پایه‌گذاری ماهواره حداقل در بخش غیر نظامی از این سازمان آغاز شد.

مجری پروژه مصباح افزود: اولین ماهواره با عنوان مصباح در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پایه‌گذاری شد اما به دلیل بحث تحریم‌ها شرکتی که قرار بود این ماهواره را پرتاب کند این کار را انجام نداد و پس از این ماهواره گلوگاه پرتاب توسط کشور خودمان با پرتاب ماهواره امید شکسته شد و در حال حاضر توانمندی‌های خوبی در دانشگاه‌های ما به خصوص دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت به دست آمده است و پرتاب‌های موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم.

وی بر ضرورت شکل‌گیری شبکه‌ای از فناوری‌های راهبردی در کشور تاکید کرد و گفت: در واقع در این دنیای پرتلاطم و با توجه به تحریم‌های موجود با وجود این شبکه می‌توان این توانمندی را داشت که اگر هر یک از فناوری‌ها دچار مشکل شد بتوانیم از فناوری دیگری بهره‌مند شویم.

انتظاری در ادامه سخنانش بر لزوم مدیریت پایدار در حوزه فضایی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های این فناوری نیازمندیم که نظام مدیریت در این حوزه پایدار باشد تا تجربیات و توانمندی‌های نیروهای انسانی آن حفظ شود.

وی افزود: در واقع مدیریت این فناوری باید به صورت تخصصی و راهبردی هدایت شود و تصمیمات پایدار در این حوزه به ویژه با توجه به گرانقیمت بودن و شرایط تحریم ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha