• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93060301939
  • خبرنگار : 71424

نویدادهم: مقررات خشکی بر آموزش و پرورش حاکم است

نویدادهم: مقررات خشکی بر آموزش و پرورش حاکم است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه هر برنامه‌ریزی در سطح خرد یا کلان آموزش و پرورش باید توجیح فرهنگی تربیتی داشته باشد، گفت: در سال جاری 40 راهکار اجرایی سند تحول بنیادین در قالب 99 فعالیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه هر برنامه‌ریزی در سطح خرد یا کلان آموزش و پرورش باید توجیح فرهنگی تربیتی داشته باشد، گفت: در سال جاری 40 راهکار اجرایی سند تحول بنیادین در قالب 99 فعالیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سیدمهدی نویدادهم در میزگرد آموزش و پرورش در تراز سند تحول بنیادین که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه اولین و شاید اصلی‌ترین ویژگی سند تحول بنیادین تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی تربیتی است اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نظام است که مقررات خشکی بر آن حاکم است و بیشترین تاکیدش بر روی آموزش است.

وی افزود:‌اگر پیام اصلی سند ادراک شود و توافق کنیم به سمت ایجاد یک نهاد فرهنگی تربیتی حرکت کنیم بزرگترین دستاورد سند به دست می‌آید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه هر برنامه ریزی در سطح خرد و کلان وزارتخانه باید توجیه فرهنگی تربیتی داشته باشد اظهار کرد: از جمله دیگر ویژگی‌های سند تحول بنیادین این است که باید آموزش و پرورش به نهاد مولد سرمایه انسانی و فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: همچنین باید ساحت‌های شش گانه تربیتی از حالت تک بعدی خارج و مورد توجه قرار گیرد.

نوید ادهم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به یک سازمان چابک و یادگیرنده تبدیل شود، بر ضرورت کاهش تمرکز بر آموزش و پرورش تاکید و عنوان کرد: در نهایت باید مشارکت حداکثری برای رسیدن به آموزش و پرورش به تراز سند تحول بنیادین داشته باشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه اجرای بند به بند سند تحول بر اساس نقشه راه را اصلی ترین راهبرد دانست و گفت: تا کنون اقداماتی در این راستا انجام شده به عنوان مثال نمایه اجرایی برای تحقق سند به تولید رسیده است. برای 131 راهکار 320 فعالیت سرآمد احصاء و مسئول و زمان اجرای آن مشخص شده است.

وی افزود: برای سال جاری تحقق چهل راهکار سند تحول بنیادین حاوی 99 فعالیت سرآمد را در معاونت‌های مختلف در دستور کار داریم.

نویدادهم با بیان اینکه لازم است در سال جاری مناطق آموزش و پرورش نیز اجرای این 99 فعالیت را در اولویت خود قرار دهند، اظهار کرد: به زودی و پس از امضای وزیر آموزش و پرورش این 99 فعالیت برای اجرا به مناطق ابلاغ خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بناست طرح تحول با این وسعت عملیاتی شود باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، گفت: از جمله این موارد می‌توان به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ تحول آفرینی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید فهم مشترکی از مفاهیم تحولی داشته باشیم. تحول بنیادین تحول در نگاه‌هاست. باید باور کنیم استمرار وضعیت موجود به نفع ما نیست و آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha