• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052715549

"سلاح‌های آمریکایی هنوز به شورشیان سوریه نرسیده است"

به گفته مخالفان سوریه و دیپلمات‌های خاورمیانه، دو ماه از وعده آمریکا می‌گذرد اما هنوز سلاح‌ها و مهمات به دست هم‌پیمانان آمریکا در بین شورشیان سوریه نرسیده و تاریخ تحویل هم مشخص نشده است.

به گفته مخالفان سوریه و دیپلمات‌های خاورمیانه، دو ماه از وعده آمریکا می‌گذرد اما هنوز سلاح‌ها و مهمات به دست هم‌پیمانان آمریکا در بین شورشیان سوریه نرسیده و تاریخ تحویل هم مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، خالد صالح، یکی از مقامات ائتلاف مخالفان سوریه در گفت‌وگویی تلفنی از ترکیه گفت که شورشی‌هایی که ماه‌ها است خواهان سلاح‌های ضد تانک و ضدهواپیما هستند، هنوز هم نمی‌دانند که چه نوع کمک نظامی دریافت خواهند کرد.

کاخ سفید در تاریخ 13 ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد که این نتیجه رسیده است که دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی کشنده در طول دو سال جنگ داخلی استفاده کرده است و بر این اساس به شورشیان این کشور کمک نظامی خواهد کرد.

دولت آمریکا تاکنون تنها مقداری تجهیزات غیرکشنده شامل سیستم‌های رادیویی سیار و یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه به مخالفان سوریه ارائه کرده است.

در حالی که سرعت کم تحویل سلاح‌ها همچنان ادامه دارد، دولت آمریکا در مورد این اقدام مردد است. در حقیقت آمریکا از این می‌ترسد که سلاح‌ها به دست شبه نظامی‌های افراطی که بخش عمده نیروهای شورشی سوریه را تشکیل می‌دهند، بیفتد.

انتظار می‌رود که سلاح‌های ارسالی آمریکا آن موشک‌های قوی ضد تانک و ضد هواپیمایی که شورشی‌های می‌خواستند، نباشد.

صالح گفت که مقامات ائتلاف که به صورت روزانه با آمریکا در ارتباط هستند "به خوبی نیازهای ما را به اطلاع آنها رسانده‌اند." شورشیان اکنون از کشورهای حوزه عربی خلیج فارس تسلیحات دریافت می‌کنند و محموله‌ آمریکا تاثیری در تعامل جنگ نخواهد داشت.

اما هدف از این حرکت آمریکا این است که پیوند خود با شورشی‌ها را گسترش داده و به دولت سوریه این پیام را بدهد که آمریکا نیز می‌تواند همانند روسیه دخالت خود را بیشتر کند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی پافشاری می‌کنند که کنگره این کشور باید حتی طرح‌های محدود را نیز متوقف کند.

برنامه ماه گذشته میلادی برای تحویل تسلیحات به شورشی‌های سوریه به دلیل اعتراض برخی کمیته‌های اطلاعاتی آمریکا به تاخیر افتاد. برخی اعضا معتقدند که این تسلیحات تاثیری در تعامل جنگ ندارد پس این اقدام بی‌مورد است، اما برخی نگران بودند که این اولین قدم آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha