• جمعه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92012307938
  • منبع : مطبوعات

امیدواری دفتر تحکیم از اقدام نمایندگان مجلس در اجرای کامل آیین‌نامه فعالیت تشکل‌های اسلامی

دفتر تحکیم وحدت درباره پادر نشدن مجوز تاسیس تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌های کشور بیانیه‌ای صادر و به این اقدام مسوولان انتقاد کرد.

دفتر تحکیم وحدت درباره پادر نشدن مجوز تاسیس تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌های کشور بیانیه‌ای صادر و به این اقدام مسوولان انتقاد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در بخش‌هایی از متن این بیانیه ابراز عقیده شده است:

در سالی که مزین به نام حماسه سیاسی است، مسوولان دانشگاه‌ها باید فضایی جهت رشد اراده‌های سیاسی دانشجویان که به واقع نقش اساسی در رشد علمی و نشاط سیاسی کشور به عهده دارند را تمهید نمایند، اما به نظر می‌رسد برخی مسوولان و دست‌های پشت پرده به دنبال حفظ وضع موجود و محدود نگاه داشتن فعالیت‌های دانشجویی و سیاسی می‌باشند و در این هنگام است که اراده‌های پاک دانشجویان دغدغه‌مند به وضوح نشانه می‌رود. بدین شکل این ساختارهای دانشجویی پایین به بالا، از بالاتر مسدود می‌گردند و چه ننگ است که تمام اتفاقات با کنار گذاشتنِ میثاقِ ما یعنی قانون انجام می‌پذیرد.

شاید ابتدایی‌ترین حرکت برای تغییر این فضا صدور مجوز فعالیت دانشجویان مسلمانی باشد که سعی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را دارند و می‌خواهند تحت لوای پرچم اسلام تمرین انسان شدن و انسان‌سازی کنند.

متاسفانه می بینیم سعی برخی مسوولان دانشگاهی و استانی که با جلوگیری از احیای ساختارهایی جهت فعالیت‌های دانشجویی سخت‌ترین لطمات را بر فضای دانشگاه می‌زنند. مسوولیتی که با بی‌تفاوتی و بعضا مخالفت با فعالیت‌های تشکیلاتی دانشجویان نابخردانه فضای بی‌تفاوتی را در دانشگاه بسط داده و موجبات سکولاریزه شدن فضا را فراهم می‌آورند.

چه کنیم از دست این تنگ‌نظری‌ها و قانون‌گریزی‌ها؟ شاید بتوان با توکل بر خدا و امید به یاری او، از نفسانیت خود در امان بمانیم. در آستانه انتخابات برخی جریانات سازمان‌دهی شده و به دنبال آن هستند تا حبل اتحاد و توسعه تشکیلاتی را از دفتر تحکیم وحدت بگسلند، از یک سو عمله‌های قلم به مزدِ جریانات سیاسی موجود را می‌بنیم و از دیگر سو برخی قلم فروشانِ مطرود که با سیاستی ایستا سعی در فشار مضاعف بر دفتر تحکیم وحدت را دارند. سیاستی که پیشرفت و نوسازیِ تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت را برای مشروعیت خود خدشه‌ساز می‌بینند و با اقدامات و مواضع رسانه‌ای و بعضا غیررسانه‌ای خود سعی دارند تحکیم را همانطور که نباید باشد نگهدارند.

شکی نیست که ساختار اصیل و دانشجویی دفتر تحکیم وحدت نزدیکترین ساختار به آرمان تشکیلاتی جنبش دانشجویی مسلمان است که با تاکید بر حضور دانشجویان مسلمان با هر زیر گرایشی و با نگاه به مطالبات کف دانشگاه سعی در حاکمیت ارزش‌های دینی بر دانشگاه و آماده‌سازی فضا جهت نیل به دانشگاه اسلامی را دارد.

قاعدتا اگر بنا باشد آرمان‌ها تحقق یابد بایستی ابزار آن را در اختیار داشته باشیم و قانون ابزار را در اختیار ما قرار داده ولی گویا برخی مجریان قانون بنا ندارند حق ما را به ما بدهند.

از یک طرف می‌بینیم ساختارهای قانونی موجود سال‌هاست این اجازه را به ما می‌دهد تا انجمن‌های اسلامی و بالطبع دفتر تحکیم وحدت را احیا کنیم و بتوانیم رسالت خود را به ثمر رسانیم اما از طرفی دیگر دست‌هایی را می بینیم که نمی‌خواهند تحکیم وحدت چیزی جز مجموعه‌ای باشد که تا می‌خورد بر سر آن بزنند. مجموعه‌ای باشد که فقط نامش تحکیم وحدت باشد تا این سوال پیش نیاید که چرا دردانه انقلاب در دهه سوم انقلاب وجود خارجی ندارد؟ اما نگاه ما تحکیم وحدتی‌ها بسیار تفاوت دارد با عملکرد برخی آقایان!

مدت بسیاریست که از مطالبات ما می‌گذرد ولی اکنون است که گوش شنوایی پیدا شده؛ گویا قرار است صدای ما نیز شنیده شود...

اقدام شایانِ تقدیر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در به میدان آوردن مسوول اصلیِ روح تازه‌ای را در تشکیلات دفتر تحکیم وحدت دمیده و کورسوی امیدی را نمایان ساخته؛ امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پافشاری آنان بر اجرای کامل «آیین‌نامه فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان» مقدمات پیشرفت تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت فراهم آمده، مجموعه‌ای که همواره یادآور خاطرات زیبا از سال‌های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را در ذهن بزرگان نظام تداعی می‌کند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

دفتر تحکیم وحدت ضمن تاکید بر حقوق مصرح دانشجویان در آئین‌نامه‌ها و اسناد دانشگاهی اعلام می‌دارد از تشکیل یا احیاء هرگونه تشکل اسلامی در هر دانشگاهی که مرامنامه و هویت آن با مرامنامه دفتر تحکیم وحدت در تزاحم نباشد استقبال می‌کند و در صورت پذیرش مرامنامه دفتر تحکیم وحدت توسط تشکل‌های اسلامی با نام انجمن اسلامی دانشجویان آمادگی لازم جهت مهیا کردن فضای ورود آن تشکل به این مجموعه دانشجویی را خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha