• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91083019953
  • خبرنگار : 71060

در نشست خبری همایش رایانش ابری مطرح شد:

انتقاد تلویحی از ایجاد اپراتور چهارم/ 80 درصد ظرفیت دیتاسنتر ملی خالی است

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور تلویحی به انتقاد از راه اندازی اپراتور چهارم پرداخت و گفت:با همین کابل های مسی هم می توان به انتقال داده ها با ظرفیتی حدود دو مگابیت پرداخت. در چنین شرایطی چرا باید یکباره سرمایه ای عظیم به یکباره صرف ساخت شبکه ای جدید شود؟

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور تلویحی به انتقاد از راه اندازی اپراتور چهارم پرداخت و گفت:با همین کابل های مسی هم می توان به انتقال داده ها با ظرفیتی حدود دو مگابیت پرداخت. در چنین شرایطی چرا باید یکباره سرمایه ای عظیم به یکباره صرف ساخت شبکه ای جدید شود؟

به گزارش خبرنگار فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مشاور معاون وزیر و مسئول فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت به ذکر توضیحاتی درباره برگزاری اولین همایش رایانش ابری پرداخت و با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه اظهار کرد: در این همایش مسائل مختلفی از جمله عملکرد دیتا سنترهای داخلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امیر حسین میرمحمدصادقی با تاکید بر تاثیر گذاری رایانش ابری در زمینه امنیت در فضای مجازی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و شبکه فیبر نوری را نقطه آرمانی رایانش ابری دانست.

وی در ادامه به انتقاد از دیتا سنتر ملی پرداخت و گفت:در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و به نوعی با اقتصاد مقاومتی مواجهیم.در چنین شرایطی سرورها و دیتاسنترهای کوچک و بزرگی که در تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی ایجاد شده‌اند، هزینه‌های گزافی را روی دست دولت می‌گذارند. این در حالی است که بخش بزرگی از ظرفیت این دیتاسنتر خالی است و شاید در مجموع از 20 درصد ظرفیت این دیتاسنترها استفاده شود.

مشاور معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در عین حال به دیتاسنترهایی که در دستگاه‌ها برای امضای دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند؛ اشاره کرد و افزود: به دلایل متعددی چون محدودیت‌های مالی و زمانی، از این تعداد حدود 60 درصد بسیار ضعیف و غیرحرفه‌ای هستند و تنها حدود 10 الی 20 درصد آنها راضی‌کننده به شمار می روند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از دستگاه‌های دولتی شماره‌های 4 یا 5 رقمی دارند که هر خط 4 رقمی در سال حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای دستگاه متولی خود هزینه دارد. این در حالی است که با سرویس‌های رایانش ابری می‌توان تمام خدمات کال سنتر (مرکز تماس) را به صورت یکجا و با یک هزینه به تمام ادارات و دستگاه‌ها ارائه کرد و از هزینه‌های کشور کاست.

میرمحمد صادقی در بخش دیگری از صحبت های خود به نظام بانکی کشور اشاره و اظهار کرد:درحال حاضر بانک های ما سرمایه بسیاری را صرف نگهداری و مخارج ساختمان های خود می کنند در حالی که می توان با بهره گیری از تجهیزات الکترونیک این هزینه ها را به حداقل رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha