• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060502441
  • خبرنگار : 71234

با هدف حضور در پارلمان،

كميسيون امنيت ملي از بان‌كي مون دعوت كرد/هنوز پاسخي به اين دعوت داده نشده است

كميسيون امنيت ملي از بان‌كي مون دعوت كرد/هنوز پاسخي به اين دعوت داده نشده است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهاركرد: اين كميسيون از دبيركل سازمان ملل متحد براي حضور در مجلس به طور رسمي دعوت كرد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهاركرد: اين كميسيون از دبيركل سازمان ملل متحد براي حضور در مجلس به طور رسمي دعوت كرد.

سيد حسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،هدف از اين دعوت را بيان ديدگاه‌هاي مجلس درخصوص مسائل مختلف بين‌الملل و مسائل مرتبط با جمهوري اسلامي عنوان و اظهار كرد: از آن‌جا كه حضور دبيركل سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي يك فرصت و غنيمت محسوب مي‌شود، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصميم گرفت كه از ايشان براي حضور در پارلمان دعوت كند تا بتواند از اين فرصت در جهت گفت‌وگو و در ميان گذاشتن مسائل مختلف بين‌المللي و مسائل مرتبط با جمهوري اسلامي با وي استفاده كند.

وي ادامه داد: گاهي ديدگاه‌ها و مواضعي از سوي سازمان ملل متحد مطرح مي‌شود كه با واقعيات انطباق ندارد، به‌ويژه ديدگاه‌هايي در حوزه‌ي مبارزه با تروريسم، حقوق بشر و فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورهاي مختلف كه تنها حكايت از سياست‌هاي دوگانه دارد، مطرح مي‌شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اضافه كرد: گاهي مفهوم "بشر" براي مجامع حقوق بشري متفاوت است، بدان معنا كه مردم بحرين با تمامي ظلم و فشار و كشتار، بشر به حساب نمي‌آيند اما اگر يك قاچاقچي در استاني محكوم به اعدام شود بشر محسوب مي‌شود و مجامع بين‌المللي با صدور بيانيه حمايت خود را اعلام مي‌كنند.

نقوي حسيني خاطرنشان كرد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درخصوص اين برخوردهاي دوگانه سوالات بسياري را از دبيركل سازمان ملل متحد دارد كه مطمئنا حضور ايشان در جمهوري اسلامي فرصتي براي طرح اين ديدگاه‌ها به شمار مي‌آيد.

وي با بيان اين‌كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي حضور بان كي مون در مجلس مصر است، گفت: در اين رابطه دعوت‌نامه رسمي فرستاده شده اما پاسخي به اين موضوع داده نشده است؛ چرا كه بايد اين دعوت‌نامه در دفتر هماهنگي ايشان در تهران بررسي شود.

نماينده مردم ورامين در پايان با اشاره به ورود بان كي مون در روز چهارشنبه به تهران خاطرنشان كرد: مطمئنا از آقاي بان كي مون براي حضور در دانشگاه‌ها، مجامع حقوق بشر و NGO ها در تهران دعوت‌هاي زيادي خواهد شد كه دفتر ايشان در تهران بعد از اولويت‌بندي پاسخ به اين دعوت‌ها را خواهد داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha