• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-13346

دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان بوشهر: استاندارد‌سازي هتل‌ها تاكنون فقط در حد حرف مانده است

دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان بوشهر:
استاندارد‌سازي هتل‌ها تاكنون فقط در حد حرف مانده است
دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان بوشهر اظهار داشت: استاندا‌ردسازي هتل‌ها و آزاد‌ شدن نرخ آن‌ها بحث‌هاي خوبي بودند، اما تاكنون فقط در حد حرف مانده و عملي انجام نشده‌اند. غلام‌رضا دلير در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: قرار شد كميته‌اي شامل جامعه‌ي هتل‌داران، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، سازمان مهندسي و عمران و آتش‌نشاني تشكيل شود تا براساس شيوه‌نامه، استاندارد‌سازي انجام شود؛ اما تاكنون اين كميته تشكيل نشده است. وي گفت: هتل‌هاي استان بوشهر براي استاندارد‌سازي آماده‌اند و مشكلي براي آغاز اين روند وجود ندارد؛ اما هنوز گروهي براي كارشناسي استانداردسازي به بوشهر نيامده است. او درباره‌ي نرخ هتل‌ها توضيح داد: هتل‌داران تابع گران كردن نرخ هتل‌ها نيستند، چون با داشتن نرخ مناسب، افراد بيشتري به هتل مراجعه مي‌كنند؛ اما در شرايطي كه نرخ مواد اوليه بالا مي‌رود و هزينه‌هاي هتل روبه فزوني است، نمي‌توان افزايش نرخ نداشت. دلير ادامه داد: براي سال آينده، 20 درصد افزايش نرخ خواسته‌ايم كه اين افزايش نرخ به‌جز افزايش نرخ مواد اوليه، شامل افزايش دست‌مزد نيروي كاري هتل مي‌شود. به علاوه، اگر طرح ماليات بر ارزش افزوده اجرا شود، نرخ‌ها به‌صورت كاذب افزايش خواهند يافت. وي درباره‌ي آموزش نيرو‌هاي انساني هتل‌ها نيز گفت: در تمام كشورهاي دنيا، نيروهاي كاري هتل تحصيل‌كرده‌هاي دانشگاهي‌اند؛ اما در كشور ما، آموزش در زمينه‌ي هتل‌داري محدود است. دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان بوشهر اظهار كرد: برخي جوامع هتل‌داري از استادان و خبرگان اين حوزه استفاده مي‌كنند تا به نيروهاي كاري هتل، آموزش‌هاي لازم را بدهند؛ اما به‌دليل آن‌كه يك آموزش مدون وجود ندارد، اطلاعاتي را به‌صورت سليقه‌يي به نيروهاي كاري مي‌دهند. وي ادامه داد: در بخش سرويس‌هاي غذايي، الگوي خدمات ايراني نداريم و استادان بيشتر بر الگوهاي فرانسوي تكيه مي‌كنند؛ درحالي‌كه ما بايد يك الگوي ايراني مخصوص هتل‌ها در ايران داشته باشيم. او آشپزي، پذيرش، حسابداري، رفتار سازماني، آداب و معاشرت، زبان بين‌المللي و مديريت منابع انساني را از جمله مباحثي دانست كه بايد در هتل‌داري به نيروهاي انساني آموزش داده شوند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha