• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۸۵ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8507-14366

آسيب‌شناسي صنعت توريسم /بازاريابي/ بازاريابي گردشگري از نظر تخصص نياز به بازنگري جدي دارد طرح تيزرهاي تبليغاتي در شبكه‌هاي جهاني تا پايان سال اجرايي مي‌شود

آسيب‌شناسي صنعت توريسم /بازاريابي/
بازاريابي گردشگري از نظر تخصص نياز به بازنگري جدي دارد
طرح تيزرهاي تبليغاتي در شبكه‌هاي جهاني تا پايان سال اجرايي مي‌شود

محمد كاظم خلدي نسب،‌ معتقد است: بازاريابي و تبليغات گردشگري كشور نيازمند بازنگري جدي در حوزه تخصصي و كاربردي است كه اين امر تنها با طرح اين موضوع در پژوهشگاه و انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي جوابگو خواهد بود.

مدير كل دفتر امور بين‌الملل و سازمان‌هاي تخصصي ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت وگو باخبرنگار گردشگري ايسنا، با اعلام اين مطلب افزود: براي توسعه‌ي گردشگري كه لازمه‌ي اصلي آن موضوع تبليغات و بازاريابي است، به طور قطع نيازمند بهره گيري ازنيروهاي متخصص كارشناسان خارجي و بهره گرفتن ازتجارب علمي و فني، آن‌ها هستيم،‌ به همين دليل پيشنهاد مي‌كنم با شركت‌هاي بزرگ تبليغاتي ماند ITE كه در حوزه‌ي ميزباني نمايشگاه‌ها و تبليغات فغعاليت جهاني دارد، وارد مذاكره شويم و از الگوها و نمونه‌اي ميزباني بين المللي در اين شركت‌ها بهره مند شويم.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه موضوع صنعت جهانگردي و امنيت داخلي و خارجي كشورها به شدت بر يكديگر تاثير گذار هستند، متاسفانه به دليل تبليغات مسموم رسانه‌هاي بين‌المللي به ويژه اروپايي و آمريكايي نسبت به ايران كه بعضا به صورت مداوم و مستمر در حال انجام است، ما موظفيم تا براي خنثي كردن اين تبليغات برنامه‌اي جدي وعملي را طراحي و اجرايي كنيم.

مدير كل دفتر امور بين‌الملل و سازمان‌هاي تخصصي ميراث فرهنگي و گردشگري، خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري طرح تيزرهاي تبليغاتي در شبكه‌هاي بين المللي اجرايي مي‌شوند كه قطعا اين امر تاثير بسيار مثبتي را بر روي ديدگاه‌هاي كشورهاي خارجي دارد.

به گفته‌ي وي در موضوع بازاريابي و تبليغات كه حوزه‌اي كلان و وسيع است، مذاكرات و اشارات هر يك از مقامات و مسوولان لشكري و كشوري با همتايان خود به اين موضوع در زمينه‌هاي تخصصي قطعا تاثير غير مستقيمي بر توسعه‌ي صنعت گردشگري خواهد داشت.

خلدي نسب اضافه كرد: بودجه‌ي تبليغات و بازاريابي گردشگري كشورمان همان طور كه بارها از سوي مسوولان تاكيد شده بسيار اندك و ناچيز است، بنابر اين ما براي انجام فعاليت‌هاي كوتاه مدت و تاثيرگذار در بلندمدت قطعا نيازمند افزايش دوتا 10 برابري اين بودجه هستيم كه به نظر مي‌رسد اگر بتوانيم نظر موافق مجلس شوراي اسلامي و هيات وزيران را براي افزايش اين بودجه جلب كنيم، قطعا مي‌توان برنامه‌ريزي مناسبي را بر اين حوزه اختصاص داد.

مدير كل دفتر امور بين‌الملل گردشگري، بر لزوم تشكيل يك كميته‌ يا يك شوراي عالي با حضور نمايندگان كليه‌ي دستگاه‌هاي متولي تبليغات و اطلاع رساني در كشور تاكيد كرد وافزود: تشكيل اين كميته‌ي مي‌تواند با حضور نمايندگاني از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، صدا و سيما، وزارت ICT، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و ديگر دستگاه‌هاي متولي امر تبليغات و حتي دستگاه‌هايي كه مي‌

توانند در ارايه سرويس‌ها براي اين خدمات موثر عمل كنند باشدو وزارت ICT نيز مي تواند سرويس‌هاي ماهواره‌اي را در اختيار اين كميته قرار دهد كه با نظارت‌هاي عالي دولت، تاثير شگرفي بر حركت چرخه‌ي تبليغات و بازاريابي كشور در ابعاد فرهنگي و گردشگري خواهد داشت.

خلدي نسب، با اشاره به اهميت چاره انديشي بلند مدت در حوزه‌ي تبليغات و بازاريابي گردشگري تصريح كرد: اين حوزه بايد از پشتوانه تحقيقاتي و پژوهشي برخوردار باشد تا در تمامي بخش‌هاي مختلف مانند حضور در نمايشگاه ‌ها و... بتوانيم براي پروسه‌اي بلند مدت برنامه‌ريزي كنيم.

به گفته‌ي وي كمترين مزيت انجام تحقيقات و پژوهش در حوزه‌ي تبليغات و بازاريابي شناساييي نقاط ضعف و قوت نيروها و ابزارهاي تبليغاتي در اين حوزه است.

مدير كل دفتر امور بين الملل و سازمان‌هاي تخصصي ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به فعاليت‌هايي نظير قرارداد با شركت فرانسوي گاليما براي چاپ و انتشار كتابچه‌هاي اطلاع رساني ايران به 16 زبان زنده‌ي جهان و همچنين فعاليت‌هاي مشترك سازمان با ارگان‌هايي نظير صدا و سيما و... تاكيد كرد و گفت: وفور پتانسيل‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در كشور به حدي است كه اگر برنامه‌ريزي جدي و بلند مدتي براي معرفي هر يك از آن‌ها در نظر نگيريم، در حق تمامي اين نعمات اجحاف كرده‌ايم، بنابر اين موظفيم براي شناسايي اين ظرفيت‌ها كليه‌ي ابزارهاي اجرايي را در خدمت داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha