• دوشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403120603956
  • خبرنگار : 71955

روش مشارکتی بهترین روش تدریس/ دوره ابتدایی در همه نظام‌های آموزشی یک دوره پایه است

روش مشارکتی بهترین روش تدریس/ دوره ابتدایی در همه نظام‌های آموزشی یک دوره پایه است

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بهترین روش تدریس، روش مشارکتی است، گفت: دانش‌آموزان باید خودشان سازندگان علم باشند و معلم نقش تسهیلگر داشته باشد و در کلاس مباحث علمی را مطرح کند تا دانش‌آموزان در یادگیری علم سهم داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حسین قاسم‌پور با بیان اینکه در دوره ابتدایی بنیاد شخصیت علمی و اعتقادی ساخته می‌شود، گفت: دوره ابتدایی در همه نظام‌های آموزشی، یک دوره پایه و اساس محسوب شده و برای اولیا و مسئولان دوره مهمی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه درسی تنها یک عنصر است، افزود: برای توفیق دوره ابتدایی یک عزم ملی لازم است و دولت و مردم برای ارتقای این دوره باید همت داشته باشند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نباید تصور کرد با نگارش یک برنامه درسی یا کتاب‌ درسی ایده‌آل، دوره ابتدایی موفق خواهد بود، ادامه داد: ساختمان، تجربه و سواد مدیر، فرهنگ حاکم بر مدرسه، اولیا، کتب درسی، شرایط اقتصادی و اجتماعی بر این دوره مؤثر است.

قاسم پور با بیان اینکه هر چقدر برنامه درسی ایده‌آل باشد اما مربی برنامه را قبول نداشته باشد، آگاهی لازم را کسب نکرده باشد و مهارت کافی برای اجرای آن را نداشته باشد، برنامه درسی کارآمد نخواهد بود گفت: برای سامان‌یافتن نظام آموزشی نباید صرفاً به شعار منحصر شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان شعار می‌دهند، افزود: یک عزم ملی باید ایجاد شود و همه نهادها به کمک نظام تعلیم‌ و تربیت بیایند تا دوره ابتدایی به بهترین شکل اجرایی شود.

این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگیان بهترین روش تدریس را روش مشارکتی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان باید خودشان سازندگان علم باشند و معلم نقش تسهیلگر داشته باشد و در کلاس مباحث علمی را مطرح کند تا دانش‌آموزان در یادگیری علم سهم داشته باشند.

قاسم پور با بیان اینکه بسیاری از اوقات معلمان به بهانه کمبود امکانات و تعداد بالای دانش‌آموزان فرصت کافی برای مشارکت ندارند، گفت: باید تا حد امکان از فناوری‌های روز استفاده کرد.

وی که با یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه تدریس شامل دو نوع فعال و غیرفعال است، اظهار کرد: در تدریس غیرفعال دانش‌آموز هیچ مشارکتی در یادگیری ندارد و بهترین روش تدریس فعال است که دانش‌آموز در آن نقش و سهم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha