• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080604087
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

بازگشت به تحصیل ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال‌ و بختیاری

بازگشت به تحصیل ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال‌ و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۸۶۳ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده در استان که اطلاعات آنها در سامانه شهید محمودوند ثبت شده است، ۱۱۵ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند.

نصرت‌الله محمودی امروز ششم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌ها و جزو سیاست‌های مهم است، اظهار کرد: این موضوع در قالب طرح «شهید علی محمودوند» پیگیری می‌شود تا همه فرزندان بتوانند از نعمت تحصیل برخوردار شوند و در این راستا، شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش افراد بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی معاونت ابتدایی در راستای تحقق این مهم با هدف ارتقای پوشش تحصیلی انجام می‌گیرد، افزود: طبق آمار رسمی مرکز آمار وزارتخانه،نرخ پوشش تحصیلی در چهارمحال و بختیاری ۹۹.۸ درصد است که از این حیث در جمع استان‌های برتر قرار دارد.

محمودی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته، ۹۷۸ نفر به‌عنوان کودکان بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری به سامانه شهید محمودوند معرفی شدند که شامل ۵۸۲ پسر و ۳۸۶ دختر بود که مناطق آموزش‌وپرورش لردگان و ناحیه یک و دو بیشترین میزان کودکان بازمانده از تحصیل را دارند.

وی اضافه کرد: با بازبینی مجدد سامانه سیدا، از ۹۷۸ دانش‌آموز ثبت‌نام شده در سامانه، ۸۶۳ نفر نهایی شدند که اطلاعات آن‌ها در سامانه شهید محمودوند موجود است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر ساله بعد از پروژه مهر و ثبت‌نام دانش‌آموزان، آمار کودکان بازمانده از تحصیل که به هر دلیلی در سامانه سیدا ثبت‌نام نکردند جمع‌آوری و احصا می‌شود و کارگروه‌ها و جلساتی برای بررسی این موضوع شکل می‌گیرد که هر ۱۰ بازمانده از تحصیل توسط یک نیروی پیگیری کننده مأمور به جذب این افراد می‌شود و برنامه‌ریزی لازم برای تحصیل این افراد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha