• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072922585
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه لرستان:

ورزش باعث کاهش ناهنجاری‌های رفتاری می‌شود

ورزش باعث کاهش ناهنجاری‌های رفتاری می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: ورزش باعث کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

علی نظری امروز (۲۹ مهرماه) در آیین بزرگداشت هفته تربیت‌بدنی و تجلیل از مربی تیم ملی پارا دوومیدانی (دکتر مصطفی بهرامی)، امیرحسین و قهرمان پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار کرد: مصطفی بهرامی، مربی ارزشمند تیم ملی پارا دوومیدانی از سرمایه‌های انسانی و نخبگانی کشور در حوزه ورزش است که باعث افتخار دانشگاه لرستان و استان لرستان است؛ دکتر بهرامی، یک چهره ملی و بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: هفته ورزش و تربیت‌بدنی به ما یادآور می‌شود که همیشه باید به تندرستی و سلامت جسم و روان در جامعه توجه کرد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشجویان امانت‌های الهی هستند، افزود: عقل سالم در بدن سالم است؛ به همین علت، سلامت جسم باعث سلامت روح انسان هم می‌شود؛ ورزش به دنبال پرورش پهلوانان و قهرمانان است.

نظری اضافه کرد: هدف عالی و متعالی، تربیت انسان است؛ انسانی که الگویش مجاهدان فلسطین و لبنان باشد.

وی ادامه داد: یحیی سنوار در آخرین لحظات عمر خویش، چوب خود را به‌سوی صهیونیست‌ها پرتاب کرد؛ این چوب همچون عصای موسی است.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: باطل، رژیم صهیونیستی است؛ باطل از بین می‌رود؛ شهادت یحیی سنوار و مجاهدان فلسطین و محور مقاومت به ما نشان داد که تسلیم در برابر دشمن، بی‌معنی بوده؛ تا آخرین لحظه عمر باید در برابر دشمنان ایستادگی کرد و شهادت نیز یک سعادت است.

نظری اظهار کرد: رسالت علوم ورزشی و تربیت این است که نشاط را در جامعه ترویج کند؛ در این راستا نیاز است ورزش‌های بومی و محلی در دانشگاه تقویت بشوند؛ ما باید مسابقات مختص ورزش‌های بومی و محلی در دانشگاه برگزار کنیم؛ ورزش باعث نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر جامعه اهل ورزش باشد ناهنجاری‌های رفتاری در آن کاهش می‌یابد؛ جامعه سالم، جامعه‌ای اهل ورزش و تربیت‌بدنی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha