• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071713409
  • خبرنگار : 50649

رئیس کل دادگستری استان:

استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد

استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس بر ضرورت استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در مراجع قضایی این استان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان‌های فارس، رؤسای حوزه‌های قضایی و قضات شهرستان‌های آباده و اقلید، در برنامه‌های جداگانه‌ای در زندان‌های این شهرها حضور یافت و از بخش‌های مختلف این موسسات کیفری بازدید به عمل آورد و ضمن حضور در اندرزگاه‌ها با تمام زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی و هیئت همراه ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع درخواست‌های قضایی و پرونده‌ای آنان، برای رسیدگی به موارد مطرح شده به ویژه برای ۱۶ زندانی در ندامتگاه آباده و ۱۰ زندانی در ندامتگاه اقلید دستور پیگیری صادر کرد.

در این بازدیدها هیئت عالی قضایی استان با توضیحات اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در جریان برنامه‌های اصلاحی، تامینی، تربیتی، آموزشی و توانمندسازی زندانیان، همچنین نوسازی و بازسازی زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان این بازدیدها گفت: کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و تحقق سیاست‌های ترسیمی رئیس قوه قضاییه در حوزه زندان‌بانی و اصلاح و تربیت مجرمان، مرتب بر تکالیف لحاظ شده است و بازدید از زندان‌ها با همین رویکرد انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اقدامات اداره‌کل زندان‌های استان در مدیریت کیفی، هدفمند، بهره‌وری مفید در امور زندان‌بانی، بهبود وضعیت زندان‌ها، اصلاح و تربیت مجرمان، آموزش و توانمندسازی آنان در شرایط بسیار مطلوب مشاهده و ارزیابی شد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین موضوع کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و استفاده از پابند الکترونیک را برای زندانیان واجد شرایط از اولویت‌هایی برشمرد که باید مورد توجه مسئولان حوزه‌های قضایی و قضات استان باشد و افزود: اعطای تسهیلات و ارفاقات قضایی به زندانیان واجد الشرایط و استفاده فراگیر و موثر از ظرفیت پابندهای الکترونیک می‌تواند تبعات ناشی از زندان را بر فرد و خانواده در خصوص افراد واجد شرایط به حداقل برساند و در عین تحمل مجازات کیفر حبس، کنترل مجرم را بهتر کرده و رعایت و ارائه حقوق شهروندی را برای وی و خانواده‌اش فراهم سازد.

موسوی ادامه داد: همچنین این اقدام موجب شود فرزند زندانی کرامت انسانی خود را باز یافته و به شغل خود برسد و در کنار خانواده نیز باشد، لذا استفاده فراگیر از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط باید به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین ازیابی خود از بازدید زندان‌های استان را مبین توجه موثر مقامات قضایی پیرامون حضور و بازدید هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در راستای تحقق عدالت کیفری و دسترسی آسان و موثر زندانیان به مراجع قضایی به سطحی رسیده‌ایم که اگر زندانی واجد شرایط برخورداری از امتیازاتی باشد، مرجع قضایی نسبت به آن اقدام کرده و کار متوقف بر دستورات مقامات عالی قضایی استان نمی‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha