• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403071713102
  • خبرنگار : 71963

فراخوان شرکت در دومین جشنواره جایزه ملی پروفسور وقار

فراخوان شرکت در دومین جشنواره جایزه ملی پروفسور وقار

دبیرخانه دومین جشنواره جایزه ملی پروفسور وقار، پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران، فراخوان ثبت‌نام شرکت دانشجویان و صنعت‌گران حوزه متالورژی و مواد در این جشنواره را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این رویداد ملی با هدف گرامی‌داشت نام و یاد زنده‌یاد مرحوم پروفسور «رامز وقار» و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی ایشان برگزار می‌شود.

این جایزه در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی برگزار می‌شود، در بخش دانش‌آموزی این جایزه به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری ۱۴۰۳  پذیرفته‌شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد اهدا می‌شود.

در بخش دانشجویی، این جایزه به بهترین طرح پژوهشی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد اعطا می‌شود که با اثرگذاری در صنعت به تولید محصول جدید، توسعه فرآیند، کارآفرینی، تشکیل هسته دانش‌بنیان، صرفه‌جویی مالی/ انرژی یا بهینه‌سازی محصول یا فرایند تولید منجر شده باشد.

هم‌چنین در بخش صنعتی، جایزه ملی پروفسور وقار به طرح برگزیده صنعتی در حوزه صنایع معدنی و فلزی که با تائید مدیر تحقیق و توسعه یا واحد پژوهش و فن‌آوری شرکت ارسال شده باشد، اعطا می‌شود.

دانشجویان و صنعت‌گران فعال و علاقه‌مند شرکت در این جشنواره می‌توانند برای ثبت‌نام به لینک https://meteng.ut.ac.ir/ مراجعه و برای ارسال مدارک اقدام کنند. مهلت ارسال آثار از طریق وب‌سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد تا ۱۵ ام بهمن‌ماه امسال تعیین شده است.

هدف از اعطای جایزه پروفسور وقار، زنده نگه‌داشتن یاد دکتر وقار به‌عنوان پدر دانش متالورژی و مواد ایرا ن، تقدیر و تشویق برگزیدگان دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی فعال در حوزه مهندسی متالورژی و مواد و تقویت ارتباطات دانشگاه‌ها (به‌عنوان مرکز تربیت متخصصان) با صنعت متالورژی و مواد کشور است.

دومین دوره این جشنواره به همت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران و با همکاری و مشارکت بنیاد حامیان دانشکده فنی در اسفند ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha