• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071109460
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

نسبت به استقلال دانشگاه‌ها باید توجه شود

نسبت به استقلال دانشگاه‌ها باید توجه شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: حاکمیت باید دست دانشگاه‌ها را در گشایش‌های علمی آینده بگیرد. 

محسن افشارچی امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با تاکید بر اینکه بر استقلال دانشگاه‌ها بایستی توجه شود، اظهار کرد: این افزایش اختیار و استقلال دانشگاه‌ها در مراکز علمی منجر به اتفاقات خوب خواهد شد؛ لذا توجه به این مهم حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه این ساختار به ابتکار پروفسور یوسف ثبوتی بود که چنین سازوکاری را بنا نهاد، افزود: کارها اینجا راحت‌تر پیش می‌رود؛ چرا که ساز و کار دیوان‌سالاری که آفتی در اداره امور بوده، در این دانشگاه خیلی کمتر است.  

نسبت به استقلال دانشگاه‌ها باید توجه شود

 بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تاسیس این دانشگاه، گفت: مدیریت‌های دائمی مصیب‌آفرین است. 

یوسف ثبوتی با اشاره به روند مثبت وزارت علوم در رعایت این مسئله، اظهار کرد: از هدف‌گذاری‌های دانشگاه افزایش شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ۲۵۰۰ نفر با رعایت استانداردهای مطلوب تعریف شده است. 

وی با اشاره به وجود حدود ۱۰۰۰ دانشجو و بیش از ۱۰۰۰ هیئت علمی و تعداد حدودی ۷۳ کادر اداری، اذعان کرد: دو سوم قوانین و مقررات ما اضافی است. 

پرفسور ثبوتی با تاکید بر اینکه نظام مدیریتی کشور در سطح کارمندی فاجعه است، ابراز کرد: وجود دستورالعمل‌های مزاحم مانع از سهولت و سرعت انجام کارها می‌شود. 

نسبت به استقلال دانشگاه‌ها باید توجه شود

رئیس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز گفت: علوم پایه را باید دید چرا که موتور محرکه توسعه علمی است. 

سعدالله نصیری‌قیداری با بیان اینکه ایجاد فضای امن و آرام برای دانشجویان و دانشگاه حائز اهمیت است و در همه امور بایستی فعالیت‌های مشورتی باشد، اظهار کرد: رئیس دانشگاه نقش لجستیک و پشتیبانی دارد اما همه‌کاره دانشگاه دانشجویان، اساتید و مدیران هستند. 

وی با اشاره به ثروت آفرینی علوم پایه ولو  با گذشت زمان، خاطرنشان کرد: توسعه علوم پایه و علوم انسانی را باید دولت پیگیر باشد؛ دانشگاه محلی برای کارهای علمی است؛ چرا که هر کشوری نیاز به توسعه دارد و این مهم در حمایت از دانشگاه‌ها، نخبگان و پژوهشگران و دانشجویان محقق خواهد شد.

در این مراسم با حضور سید احمدرضا خضری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سعدالله نصیری‌قیداری به عنوان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان معرفی و از خدمات هشت ساله بابک کریمی قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha