• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070806078
  • خبرنگار : 50022

ورود شورای تأمین استان البرز به مسأله ساخت و ساز غیرمجاز

ورود شورای تأمین استان البرز به مسأله ساخت و ساز غیرمجاز

ایسنا/البرز مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز گفت: در اولین جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز استان البرز قرار شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز مطرح کند.

سیدامیر فتاحیان در اولین جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت وساز غیرمجاز استان البرز که روز یکشنبه هشتم مهرماه با حضور دستگاه‌های قضایی، انتظامی و ادارات مختلف از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است گفت: همه دستگاه‌ها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده نمایند.

فتاحیان افزود: باید توجه ویژه‌ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش افزوده ی بالایی که برای مالکان دارد، صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به مصوبات مهم این جلسه اشاره کرد و افزود: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گزارش اقدامات تصویب طرح‌ها را ارسال نماید و همچنین مدیر جهاد کشاورزی استان کارگروه ویژه‌ای برای رصد مصوبات تبصره یک ماده یک(قانون حفظ کاربری اراضی و باغات) ایجاد کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز مطرح کند.

این مسئول در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر دو هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۶:۱۵

کرج محل مافیای زمین خواری است بخصوص سمت سهیلیه و تهراندشت و هشتگرد و کردان همگی به هم متصل هستند ور