• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070402983
  • خبرنگار : 50567

بازار قدیم قشم دچار حریق شد

بازار قدیم قشم دچار حریق شد

ایسنا/هرمزگان آتش نشانان با واکنش سریع و به موقع خود توانستند آتش بازار قدیم قشم را تحت کنترل خود درآورده و از سرایت آن به مغازه های مجاور و سایر واحدهای تجاری این بازار جلوگیری کنند.

نجم الدین فریدونی رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام کرد: با تلاش آتش نشان تاکنون ۸۰ درصد آتش سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم کنترل شده است.

فریدونی صبح روز چهارشنبه ۴ مهرماه در حالی که در محل وقوع آتش سوزی حضور داشت، گفت: نیروهای آتش‌نشان حاضر در محل با تمام وجود برای کنترل و اطفای ۱۰۰ درصدی آتش در تلاش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این بازار و کالاهای موجود در محل آتش سوزی، همکاران همه ایستگاه های آتش نشانی موجود در قشم برای اطفای آتش بسیج شده اند.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم در پاسخ به این سوال که فکر می کنید آتش سوزی بازار قدیم چه زمانی به طور کامل خاموش می شود، گفت: نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد، اما ما با تمام توان می کوشیم و هم اکنون ۸۰ درصد این آتش سوزی در دست کنترل است.

فریدونی اضافه کرد: در جریان عملیات اطفای آتش بازار قدیم قشم بازار خوشبختانه تلفات و صدمات جانی نداشتیم و تنها ۲ نفر از نیروهای آتش نشانی از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی سطحی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی توضیح داد: تا این لحظه آتش نشانان با واکنش سریع و به موقع خود توانستند آتش را تحت کنترل خود درآورده و از سرایت آن به مغازه های مجاور و سایر واحد های تجاری این بازار جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، نیروهای آتش نشانی حاضر در محل با تمام قوا برای اطفای آتش تلاش می‌کنند و برای هدایت دود ناشی از آتش سوزی به بیرون سخت در حال تلاش هستند.

خودروهای آتش نشانی نیز برای تسهیل کار اطفای آتش، به رغم دشواری های موجود تا نزدیک ترین نقطه داخل بازار قدیم قشم پیش رفته اند.

در همین حال خیابان های اطراف این بازار و محل وقوع آتش سوزی، در کنترل پلیس بوده و رفت و آمد وسایل نقلیه در آن، برای تسهیل آمد و شد خودروهای آتش نشانی و امدادی، ممنوع است.

اورژانس قشم نیز در محل آماده ارایه هر گونه کمک احتمالی است و امدادگران و نجاتگران هلال احمر نیز حضور چشمگیری در محل دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و سایر مدیران شهرستانی و شهری نیز به همراه نیروهای آتش نشان، امدادی و پلیس در بازار حضور یافته اند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha