• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070402896
  • خبرنگار : 50212

رئیس اوقاف تفرش:

واقفان به حوزه درمان و کمک به نیازمندان ورود پیدا کنند

واقفان به حوزه درمان و کمک به نیازمندان ورود پیدا کنند

ایسنا/مرکزی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش گفت: وقف در حوزه درمان و کمک به نیازمند، بیشترین نیاز وقفی این شهرستان است که ورود واقفان به این دو عرصه ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام حمید کرمی به مناسبت فرارسیدن هفته وقت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تقارن هفته وقف با میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اولین واقف در جهان اسلام است که با وقف اموال خویش، این سنت حسنه را در میان سایر مسلمانان جهان گستراند.

وی در ادامه به برگزاری ۱۸ برنامه در هفته وقف امسال در سطح شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: در این هفته، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی قرآن کریم استاد مقدمی، دیدار با مسئولین شهرستان، همایش واقفین، عطر افشانی قبور مطهر شهدای شهرستان، غبار روبی امامزاده محمد علیه السلام با حضور مسئولین و مردم انجام می شود.

وی با اشاره به  اهدای لوازم التحریر در هفته وقف بیان کرد: در قالب طرح مهر تحصیلی ۱۵۰ بسته به ارزش هر بسته یک میلیون تومان تهیه شده که به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود؛ بخشی از هزینه این کار از درآمد موقوفات و مابقی آن از طرف خیرین تامین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه ها خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی، تبلیغ، تشویق و همچنین معرفی آثار و برکات وقف دارند.

وی در ادامه به سیمای وقف شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: تعداد موقوفات تفرش ۴۷۱ موقوفه، تعداد رقبات‌ ۹۰۶ و تعداد امامزادگان نیز  ۳۶ مورد است.

حجت الاسلام کرمی افزود: در حال حاضر بیشترین نیاز وقف شهرستان تفرش دارو، درمان و کمک به نیازمندان و وقف جهت تحصیل و جهت برگزاری مراسم اعیاد است.

رییس اوقاف تفرش با بیان اینکه  در یکسال گذشته ۱۲ مورد وقف جهت آموزش قرآن و جهت طلاب ثبت شده و دو مورد نیز در حال انجام است، افزود:  بزرگترین موقوفه تفرش «آغاعلی خواجه» است که سه نیت شامل روضه خوانی، کمک به مستمندان و تعلیم قرآن کریم دارد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری دنیوی در حوزه‌های گوناگون منجر به سودآوری است و چه زیباست که علاوه بر تامین معیشت دنیوی به دنبال سرمایه‌گذاری برای آخرت و سودآوری جهان باقی باشیم و چه سرمایه‌گذاری بهتر از سنت حسنه وقف برای آخرت که ماندگار و جاویدان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha