• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070302683
  • خبرنگار : 50976

دبیر جامعه روحانیت شیراز:

 برای تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم

 برای تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم

ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر به‌روزرسانی موقوفات بیان کرد: باید در راه تحول و به‌روزرسانی موقوفات تلاش کنیم زیرا وقف یک کار باارزش و ماندگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری شامگاه سوم مهرماه در همایش یاوران وقف که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، با بیان اینکه باید در راه تحول و به روزرسانی موقوفات تلاش کنیم، گفت: وقف یک کار با ارزش و ماندگار است، همان‌گونه که امروز مراکزی را می‌بینیم که مرتبط به اوقاف هستند، مانند مراکز درمانی و علمی که همه در خدمت به جامعه تلاش می‌کنند.

وی مسئولان را خطاب قرار داد و تصریح کرد: دو توصیه دارم، یکی احیای موقوفات که اگر احیا شوند می‌تواند جامعه را احیا کند.با توجه به اینکه فارس بیشترین موقوفات در سطح کشور را دارد و هزاران هکتار زمین لم‌یزرع و بی‌حاصل مانده است با همکاری متولیان باید آن‌ها را زنده کنیم. 

طاهری توصیه دوم خود را با برکت دانستن موقوفات کوچک‌ دانست و افزود: برخی وقف‌های کوچک‌ شاید ارزش مادی نداشته باشد اما برکت دارند. وقف‌های بزرگ ارزشمند و وقف‌های کوچک برکت دارند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: در کنار تمام نقطه ضعف‌ها، اگر یک سری موفقیت و ظواهر در کشورهای غربی مشاهده می‌شود و در زمینه‌های مختلف توانستند موفقیت به دست آورند به خاطر کمک‌ها و همکاری مردم بوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: مردم در ۸ سال دفاع مقدس مردانه در دفاع از اسلام و نظام اسلامی ایستادند. ایران در ۲۰۰ سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون متر مربع از خاک خود را به کشورهای مختلف داده است. اما در زمان ۸ سال دفاع مقدس جوانان ما حتی یک وجب خاک ایران را به دشمن ندادند.

وی با تاکید بر اینکه آن‌که در راه خدا مال و جان خود را فدا کرده است، فداکاری وی مانند نور است و این نور خاموش شدنی نیست، گفت: این تفکر و این جهاد نابود نمی‌شود و این جهاد قدرتمندتر از گذشته خواهد شد.

طاهری در سخنان خود رژیم صهیونیستی و جنایات ‌آن‌ها را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی برای بقا دست و پا می‌زند، با قدرت و امکانات رسانه‌ای قدرت خود را بزرگنمایی می‌کنند اما در واقع از درون در حال نابودی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته وقف و هفته دفاع مقدس بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس به همت مردم این سرزمین یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم، نیروهای مردمی و نیروهای مسلح از خود گذشتگی و رشادت نشان دادند و در حالی که ۷۵ کشور دنیا مستقیم و غیر مستقیم با ایران وارد جنگ شدند اما با اراده مردم و فرامین امام راحل این جنگ با پیروزی به پایان رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی با بیان اینکه در هفته وقف یاد خیرین و واقفین را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: این واقفین بخشی از اموال خود را برای رفع نیاز نیازمندان، در بحث اطعام و روضه‌خوانی، به پا داشتن مجلس عزای امام حسین(ع)، ساخت مساجد، بحث خیرات و مبرات، ساخت بیمارستان و بخش‌های مختلف وقف می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود موقوفات زیاد نشان‌دهنده عزم و سخاوت مردم فارس است. در فارس یک‌هزار و ۴۰۸  بقعه متبرکه و بالغ بر۱۴ هزار موقوفه و بالغ بر ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه وجود دارد.

موسوی افزود: در حال حاضر با ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره موقوفات را مدیریت می‌کنیم و تا آخر سال حدود ۳ اداره نیز اضافه خواهد شد. امیدواریم که با همکاری و همیاری مسئولان و سایر دستگاه‌ها این امر محقق شود.

وی، سنددار شدن موقوفات را یکی از الزامات و اولویت‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: در بحث سند مالکیت اوقاف مقام اول را در کشور داریم.

موسوی بیمارستان نمازی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه پوستچی، درمانگاه‌مطهری و امام رضا(ع) و همچنین شوشتری را جزو موقوفات فارس دانست و تصریح کرد: ساخت و ساز بزرگ‌ترین پرورشگاه با ۴۰ هزارمتر مربع انجام شده است که ۶۰۰ یتیم را حمایت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خیران، هیئت امنای، اصحاب رسانه، جامعه قرآنی و یاوران وقف استان فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha