• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062515623
  • منبع : بازار

چگونه سرمایه‌گذاری معاف مالیات و قانونی داشته باشیم/معرفی روش‌ها

چگونه سرمایه‌گذاری معاف مالیات و قانونی داشته باشیم/معرفی روش‌ها

در بازار سرمایه‌گذاری فعلی که در ایران حاکم است، تلاش تمامی سرمایه‌گذاران بر این است که بیشترین بازده را در کمترین بازه زمانی از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنند. پرداخت مالیات یکی از موضوعاتی است که می‌تواند روند گذر از تورم را برای سرمایه‌گذاران مقداری دشوار و حتی در مواقعی ناممکن کند. در بین روش‌های شناخته شده سرمایه‌گذاری، روش‌هایی قانونی وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از آنها، سرمایه‌گذاری معاف از مالیات داشته باشند! تمامی روش‌های معرفی شده، قانونی و دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس ایران هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ازکی‌سرمایه، در ادامه، ما به صورت کلی با مزایا و معایب این روش‌ها آشنا می‌شویم!

سرمایه‌گذاری معاف از مالیات چیست؟

به طور کلی، بیشتر فعالیت‌های مالی و انجام تراکنش‌ها مشمول پرداخت مالیات هستند. سرمایه‌گذاری کردن نیز به همین شکل است! برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری که در بین مردم مرسوم است، مشمول پرداخت مالیات هستند. به عنوان مثال یکی از این روش‌ها سرمایه‌گذاری کردن بر روی خرید خودرو است. طبق قانون تصویب شده، به هرگونه کالای خرید و فروش شده مالیات تعلق می‌گیرد و خودرو نیز جزو یکی از این کالاها است که شما برای نقل و انتقال مالکیت آن مشمول پرداخت مالیات هستید!

چگونه سرمایه‌گذاری معاف مالیات و قانونی داشته باشیم/معرفی روش‌ها

تعلق گرفتن مالیات بر روی نقل و انتقال مالکیت خودرو، می‌تواند شما را از رسیدن به سود بیشتر بازدارد. به همین علت است که روش‌های معاف از مالیات نسبت به روش‌های گفته شده و امثالهم بهتر هستند. یکی از این روش‌ها سرمایه‌گذاری بر روی صندوق درآمد ثابت است!

در هنگام سرمایه‌گذاری بر روی روش‌های معاف از مالیات مثل صندوق‌های درآمد ثابت و یا حتی سپرده‌های بانکی، مطابق قانون، شما معاف از پرداخت مالیات هستید. این به معنی سرمایه‌گذرای با سود خالص و بدون مالیات! 

معرفی روش‌های سرمایه‌گذاری بدون مالیات

همانطور که گفته شد، روش‌های سرمایه‌گذاری معاف از مالیات در حال حاضر یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت بیشترین بازده از سرمایه گذاری هستند. در ادامه شما به طور کلی با این روش‌ها آشنا می‌شوید و بهترین راه شروع سرمایه‌گذاری در این روش‌ها را می‌آموزید!

چگونه سرمایه‌گذاری معاف مالیات و قانونی داشته باشیم/معرفی روش‌ها

سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی

حالا که با روش سرمایه‌گذاری بدون مالیات شده‌ایم، زمان آشنایی با اولین و محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری معاف از مالیات است! سپرده‌های بانکی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد و سرمایه‌گذاری هستند که تقریباً بین تمامی مردم شناخته شده هستند. سپرده‌های بانکی همانطور که از اسم آنها پیداست، توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند و یکی از قابل اعتمادترین روش‌های سرمایه‌گذاری بین مردم شناخته می‌شوند. همچنین سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی هم برای افراد حقیقی و هم برای حقوقی، بدون مالیات است و به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در آن، مالیات تعلق نمی‌گیرد.

در روش سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از سپرده‌های بانکی، شما نیازمند سپرده‌گذاری سرمایه خود به مدت چند ماه تا 3 سال هستید که مدت سپرده‌گذاری شما بر روی سود دریافتی شما نیز تاثیر خواهد داشت. بیشترین سود دریافتی از سپرده‌های بانکی در حال حاضر تا ماهانه 2 درصد است و بیشتر سپرده‌های بانکی سود شما را به صورت کامل در آخر هر سال یا پایان دوره سپرده گذاری پرداخت می‌کنند ام بانک‌هایی وجود دارند که به صورت ماهیانه سود را به حساب شما پرداخت می‌کنند.

سپرده‌های بانکی ایمن و مطمئن هستند و توسط بانک‌ها مدیریت می‌شود. این یعنی ریسک صفر درصد سرمایه‌گذاری و معاف از پرداخت مالیات!

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت

بدون شک صندوق‌های درآمد ثابت جزو محبوب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشند و امروزه اسم آنها را زیاد شنیده‌ایم. صندوق‌های درآمد ثابت همانند سپرده‌های بانکی هستند اما با امکانات و خصوصیات برتر! صندوق‌های درآمد ثابت نیز معاف از مالیات هستند و سود آنها بیشتر از سپرده‌های بانکی است و بازده آنها به بیش از 31 درصد می‌رسد.

صندوق‌های درآمد ثابت به طور ماهیانه در تاریخ واریز سود خود، مبلغ سود مشخص شده را به حساب سجامی شما واریز می‌کنند و همانطور که از اسم آنها مشخص است، سود هر ماه این صندوق‌ها یکسان است و مناسب برای افرادی هستند که به دنبال کسب یک درآمد ثابت ماهیانه هستند. شما می‌توانید در هر زمان از مبلغ سرمایه‌گذاری شده خود برداشت کنید و یا به آن بیافزایید. تمامی این تراکنش‌ها در روند سرمایه‌گذرای شما اختلالی ایجاد نخواهند کرد و نرخ شکست در این صندوق‌ها وجود ندارد.

صندوق‌های درآمد ثابت به دلیل داشتن فعالیت در بازار بورس، از پرداخت مالیات معاف هستند و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی مشمول پرداخت مالیات نیستند. 

سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا صندوق‌های سهامی

بازار بورس به طور کلی یکی از بازارهای پربازده سرمایه‌گذاری است که طی دهه‌های اخیر ثابت کرده که می‌تواند هم‌سو با تورم و حتی بیشتر از آن، رشد کند. سرمایه‌گذاری و فعالیت در  بازار بورس و سهام معاف از مالیات است و این مورد برای صندوق‌های سهامی نیز صدق می‌کند.

صندوق‌های سهامی همانند بازار بورس هستند و یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار بورس به حساب می‌آیند. برخلاف صندوق درآمد ثابت که به صورت ماهانه یک مقدار سود مشخص را به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کنند، صندوق سهامی تاریخ واریز سود مشخصی ندارند و سرمایه در این صندوق‌ها در حال گردش است و سود و ضرر در این صندوق‌ها بر روی سرمایه شما اعمال می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha