• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515410
  • خبرنگار : 71588

تداوم یورش‌های اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

تداوم یورش‌های اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

در حالیکه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد سیصد و چهل و پنجمین روز خود شده، اشغالگران به تعدادی از مناطق جنوبی کرانه باختری و منازل فلسطینیان یورش برده و درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داده است.

به گزارش ایسنا، نظامیان رژیم صهیونیستی و گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز (یکشنبه) به چندین منطقه در کرانه باختری یورش بردند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، شاخه گردان‌های القدس در شهر جنین اعلام کرد که مبارزان این گردان در محورهای درگیری در محله شرقی و محور «الواد» با نظامیان رژیم اشغالگر مقابله کردند و اشغالگران اقدام به شلیک گلوله کردند.

پیشتر رسانه‌های محلی از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در شهر جنین و محاصره منزلی در محله شرقی خبر دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی از ورودی شرقی شهرک «یعبد» وارد این شهرک شده و در خیابان‌ها و محله‌های آن شروع به گشت‌زنی کرده و در مرکز این شهرک مستقر شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند فلسطینیان با نظامیان صهیونیست مقابله کرده و درجریان درگیری‌ها میان دو طرف اشغالگران گلوله جنگی و بمب‌های گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیان شلیک کردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین به شهرک‌های «بلعین» و «قراوة بنی زید» در شهر رام‌الله یورش بردند و یک جوان فلسطینی در شهرک «أم صفا» به ضرب گلوله شهرک‌نشینان صهونیست زخمی شد.

در همین رابطه، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه «سنجر» واقع در «الخلیل» در جنوب کرانه باختری یورش برده و اقدام به توقیف خودروهای فلسطینیان و بازداشت شماری از جوانان فلسطینی کردند.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که در بحبوحه یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «دورا» و شهرک «بیت امر» گروهی از شهرک‌نشینان نیز به منازل فلسطینیان در «حاره جابر» و «واد الحصین» یورش بردند و به سمت فلسطینیان تیراندازی کردند.

منابع فلسطینی هم‌چنین از یورش نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به شهرک «العبیدیه» و منطقه الخضر در بیت لحم خبر دادند.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین بدون احتساب شهدای جدید، این حملات نظامی ۳۹ شهید از جمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و ۵۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این باشگاه اسیران فلسطین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

با گذشت ۳۴۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha