• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403062414936
  • خبرنگار : 71650

۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت می‌دهد

۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت می‌دهد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد: ۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت می‌دهد

به گزارش ایسنا، حمید پورمحمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد بودجه دانشگاه ها را دولت می‌دهد. وقتی اجلاس روسای دانشگاه‌هاست و از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت می‌شود، قصد بر این است که نیازها بیان شود؛ اما باید نسبت دانشجو را با کادر ستادی و خدماتی مقایسه کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تعدادی فرصت و تعدادی چالش در دانشگاه‌ها داریم و باید چالش‌ها را مدیریت کنیم، ادامه داد: نسبت تعداد دانشگاه‌ها در ایران و چین را مقایسه کنید، دانشگاه‌های ما بیشتر از چین است، آیا آمایش سرزمین دانشگاه را انجام داده‌ایم؟ چه کسی باید این را انجام دهد؟.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: موضوع آموزش عالی در تخصیص ها جزو اولویت های دولت خواهد بود و تلاش بر این است میزان دغدغه روسای دانشگاه‌ها برای امور بودجه ای نسبت به دغدغه های دیگر بیشتر نشودغ بلکه کمتر شود.

پورمحمدی با بیان اینکه بدون اغراق همه آنچه داریم از مسیر دانشگاه ها عبور کرده است، تصریح کرد: حقیقتا ما از دهان و لبان معلمان و اساتید خود حلاوت و شیرینی دریافت کردیم و علم و دانش آموختیم و خداوند پیوندی بین ما به عنوان شاگردان و شما اساتید ایجاد کرده است که ما بندگان و شما خداوندگارید. نمی‌توان نسبت به دانشگاه ها بی قید باشیم. دانشگاه‌ها جایی هستند که ما و فرزندان ما را از تاریکی های جهل به سمت افق های روشنایی دانایی می‌برند و از این رو دانایی از مسیر دانشگاه شکل می‌گیرد. کسانی که این مسیر را طی می‌کنند در کنار امر تقوا دانش و دانایی هم عامل برتری است. معبر دانایی دانشگاه است و دانایی پایه گذار توانایی است.

 وی با بیان اینکه اولین جامعه دانشگاهی دنیا از جامعه و تمدن ایرانی بود، خاطرنشان کرد: در تمدن ایرانی فرار مغزها به سمت آکادمی های ایرانی بود. کشور الان با ابرچالشهای آب و خاک و تالاب ها و مراتع و چالش ناترازی بودجه و بانک ها و انرژی مواجه است. من به هیچ وجه نفی نمی‌کنم و چنین چالش‌هایی را به رسمیت می‌شناسم. من مقدم بر اینکه مسئول بودجه باشم مسئول برنامه هستم. باید گفتگو کنیم چه برنامه‌ای برای کشور داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha