• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403062113356
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

باید امید به جامعه نخبگانی برگردد/ نخبگان علوم پزشکی ساماندهی می‌شوند

باید امید به جامعه نخبگانی برگردد/ نخبگان علوم پزشکی ساماندهی می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید امید بین نخبگان جامعه برگردد، گفت: ما تلاش می‌کنیم با ساماندهی و سازماندهی نخبگان علوم پزشکی ضمن استفاده از ایده‌ها، تسهیلات استعدادهای درخشان نیز بین آنها گسترده‌تر کنیم.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل باقری فرد در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور که امروز در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، المپیاد را نماد حرکت، پویایی علمی و امید توصیف کرد و گفت: حضور دانشجویان برای شرکت در این المپیاد نشان از پویایی، امیدآفرینی و نشاط در جامعه نخبگانی کشور است. در واقع المپیادها در گذشته صرفا در دانشگاه‌های وزارت علوم برگزار می‌شد؛ اما با تلاش مسئولان وزارت بهداشت توانستیم این المپیاد را برای دانشجویان علوم پزشکی نیز برگزار کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سال گذشته حیطه کارآفرینی به حیطه‌های دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد، افزود: معتقدیم المپیادها باید صرفا از جنبه دانشی خارج و براساس نیازهای حوزه سلامت پیش بروند. به طوری که امسال هوش مصنوعی به حیطه کارآفرینی اضافه کردیم.

وی همچنین از ساماندهی و سازماندهی نخبگان علوم پزشکی خبر داد و گفت: برگزاری المپیاد صرفا شروع کار ما خواهد بود. در واقع ما ایده‌ها و برگزیده‌های این المپیاد را مورد حمایت قرار خواهیم داد و سعی می‌کنیم تسهیلات استعدادهای درخشان را به صورت گسترده‌تر به دانشجویان علوم پزشکی اختصاص دهیم؛ ضمن اینکه این تسهیلات که قبلا به دانشجویان دارنده مدال طلا و نقره اعطا می‌شد، به برندگان مدال برنز نیز اختصاص خواهد یافت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: اعتقاد داریم امید به جامعه نخبگانی باید برگردد و حفظ استعدادهای تجدیدناپذیر باید مهمترین برنامه ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha