• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062113320
  • منبع : بازار

CRM چیست؟ / CRM مخفف چیست+ تعریف کامل

CRM چیست؟ / CRM مخفف چیست+ تعریف کامل

کلمه CRM یعنی چه و عبارت CRM برگرفته از چه کلماتی است؟ در این مقاله شرح کاملی در خصوص اینکه CRM به چه معناست و چه مدل هایی از CRM وجود دارد بحث کرده ایم. همچنین به معرفی یکی از بهترین CRM های تولید شده در ایران پرداخته ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از رکاما،  CRM چیست و کلمه ی CRM مخفف چه کلماتی است؟ در بیان ساده باید بگوییم که CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. کلمه ی CRM برگرفته از عبارت Customer Relationship Management می باشد.به عبارت ساده تر حرف C در عبارت CRM مخفف کلمه‌ی Customer می‌باشد. معنی کلمه‌ی Customer به زبان فارسی “مشتری” می‌شود.حرف R مخفف کلمه‌ی Relationship می‌باشد. این کلمه به زبان فارسی به معنی “ارتباط” می‌باشد.حرف M در عبارت CRM مخفف کلمه‌ی Management می‌باشد. Management  به معنای “مدیریت” می‌باشد.

در ادامه برای درک بهتر از مفهوم CRM و انواع آن توضیحات لازم را خواهیم داد. همچنین در خصوص اینکه نرم افزار CRM چیست و چه مزایایی دارد و بهترین آن کدام است بحث خواهیم کرد. در تکمیل این مقاله می توانید مزایای CRM را نیز مطالعه نمایید.

CRM یعنی چه؟

به طور کلی CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است به طوری که تمرکز اصلی این مفهوم بر پایه ی جمع آوری اطلاعات و مدیریت بر مشتریان است. بنابراین هر سازمان و یا فعالیتی که قصد جذب مشتری بیشتر و همچنین افزایش وفاداری مشتریان قدیمی را دارد می بایست با استفاده مفهوم CRM را درک کند تا بتواند مشتریان خود را مدیریت کند.

اما جواب CRM چیست تنها به مشتریان ختم نمی شود. چرا که با استفاده از CRM می توان تمامی افرادی که با سازمان‌ها و کسب و کارها در ارتباط هستند را مدیریت کرد. افرادی اعم از مدیران، کارکنان، مشتریان بالقوه، مشتریان بالفعل، سرنخ‌ها و هر فردی که می تواند با سازمان در ارتباط باشد. بنابراین استفاده از نرم افزار CRM مدیریت این افراد و کل سازمان را بسیار آسان خواهد کرد و امکان خطا و یا احتمال از دست رفتن مشتریان را به صفر نزدیک می کند. برای اطلاع از چگونگی افزایش فروش با CRM، مطلب افزایش مشتری با CRM را مطالعه نمایید.

انواع CRM چیست؟

CRM در سه مدل مختلف استراتژیک، عملیاتی و تحلیلی دسته بندی می شود.

CRM استراتژیک چیست؟

این مدل از CRM خود به سه دسته

  • CRM استراتژیک با تمرکز بر کیفیت محصولات و یا خدمات
  • CRM استراتژیک با تمرکز بر افزایش رضایت مشتریان
  • CRM استراتژیک با تمرکز بر تبلیغات و گسترش روابط عمومی

تقسیم بندی می شود.

CRM عملیاتی چیست؟

این CRM، با هدف بهینه کردن خدمات و امور مربوط به مشتریان به‌کار گرفته می‌شود.

CRM تحلیلی چیست؟

این نوع CRM، بر پایه‌ی تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده پایه ریزی می شود.

CRM چیست؟ / CRM مخفف چیست+ تعریف کامل

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM یک ابزار کاربردی برای مدیریت کامل مجموعه می باشد. البته در دنیا نرم افزارهای CRM مختلفی وجود دارد که هرکدام قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را در خود جای داده اند. هر کسب و کاری می بایست بهترین نوع CRM را برای مدیریت مجموعه خود انتخاب کند. توصیه می شود کسب و کارهای ایرانی برای مدیریت مجموعه خود از CRM‌های ایرانی استفاده نمایند. چرا که علاوه بر فارسی بودن نرم افزار، امکانات مورد نیاز با توجه به رفتارهای مشتریان ایرانی و همچنین قوانین کسب و کار در ایران تعبیه شده اند.

در ادامه یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی را معرفی خواهیم کرد که توسط گروه مهندسی نرم افزاری رکاما تولید شده و با سابقه چندین ساله در این حوزه در حال توسعه نرم افزارهای خود می باشد که قابلیت هر سه مدل از انواع CRM بیان شده را در اختیار استفاده کنندگان از نرم افزار قرار می دهد.

بهترین نرم افزار CRM چیست؟

به صورت کلی بهترین نرم افزار CRM نرم افزاری است که بتواند تمامی امکانات مورد نیاز یک سازمان را در خود جای دهد و به درستی به صورت کامل نیاز سازمان را رفع نمایند. همچنین سادگی کار با نرم افزار یکی از معیارهای مهم در انتخاب بهترین CRM است. اگر بخواهیم بگوییم ویژگی بعدی بهترین نرم افزار CRM چیست باید بگوییم که پشتیبانی خوب نرم افزار یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب بهترین CRM است.

امنیت نرم افزار و در دسترس بودن همیشگی نرم افزار از دیگر معیارهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار CRM است. همچنین می بایست نصب و راه اندازی آسانی داشته باشد. اما بهترین نرم افزار CRM ایرانی که این قابلیت‌ها را داشته باشد چه نام دارد؟

CRM چیست؟ / CRM مخفف چیست+ تعریف کامل

معرفی بهترین CRM ایرانی

گروه مهندسی نرم افزاری رکاما با سابقه چندین ساله در حوزه تولید نرم افزارهای CRM، باشگاه مشتریان، مارکت پلیس و ابزارهای کاربردی در خصوص مدیریت و افزایش فروش سازمان‌ها توانسته نرم افزارهای CRM مختلفی را با عناوین CRM نور، CRM مدیل و CRM الماس تولید کند. بنابراین هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود می تواند با کارشناسان رکاما به صورت رایگان در ارتباط باشد و از طریق مشاوره رایگان با آن‌ها بهترین مدل CRM را برای کسب و کار خود انتخاب نماید.

لازم به ذکر است که امکانات CRM‌های رکاما تمامی نیازهای افراد و کسب و کارها را برای افزایش فروش، مدیریت سازمان و هرآنچه که یک سازمان نیاز دارد تا مجموعه خود را مدیریت کند در خود جای داده است. امکانات دیگری مثل حسابداری، فاکتور، سوابق تماس و خرید مشتریان، گزارشات کارمندان، وظایف و به طور کلی هر ابزاری که برای کسب و کارها نیاز است در CRM‌های رکاما وجود دارد.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM رکاما چیست؟

CRM‌ های تولید شده توسط گروه مهندسی نرم افزاری رکاما تحت عناوین CRM نور، CRM مدیل و CRM الماس هرکدام مزیت‌های خود را دارند. بنابراین هر کسب و کاری باتوجه به گستردگی سازمان خود و همچنین نیازهای مختلفی که دارد می تواند هریک از آن‌ها را انتخاب کند.

به طور خلاصه نرم افزارهای CRM رکاما مزیت‌هایی چون: امنیت بالای نرم افزار، عدم از دست رفتن اطلاعات مشتریان، رابط کاربری آسان، دارا بودن امکانات کامل و جامع مورد نیاز هر کسب و کار، تیم پشتیبانی قوی و پشتیبانی سریع تا رفع مشکل، قیمت مقرون به صرفه، امکان سفارشی سازی قابلیت‌ها، راه اندازی بسیار آسان نرم افزار، پیامرسان اختصاصی، مدیریت وظایف، پرونده مخاطبین، مدیریت پیامک و ایمیل‌های دریافتی و ارسالی، نظرسنجی، قابلیت اتصال به باشگاه مشتریان و همچنین سایت‌های وردپرسی، گزارش ساز و ... که برای مشاهده کامل امکانات و همچنین مقایسه پلتفرم‌های CRM رکاما می توانید به وبسایت رکاما (rokama.ir) مراجعه نمایید و یا با کارشناسان این مجموعه به صورت رایگان تماس برقرار کنید. 03134910

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha